عصر خودرو

یک موسسه ژاپنی پیش‌بینی کرد؛

چشم‌انداز یورو در ماه‌های آینده

عصر بازار- یک موسسه ژاپنی پیش‌بینی کرد یورو امسال صعود محسوسی داشته باشد.

چشم‌انداز یورو در ماه‌های آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، تحلیل گران ارزی در موسسه " نومورا" در گزارشی نوشتند: با توجه به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی، کاهش ریسک‌های تجاری و احتمال تداوم سیاست فعلی بانک مرکزی اروپا، احتمالا ارزش یورو در سال 2020 به 1.16 دلار افزایش خواهد یافت. یورو اکنون در میانه کانال 1.11 دلاری قرار دارد.

    در سال 2019 ارز واحد اروپایی که مورد استفاده 19 کشور عضو منطقه یورو است در سال گذشته حدود پنج درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود. یورو در ماه سپتامبر با رسیدن به کانال 1.09 دلاری به یکی از کمترین سطوح خود در برابر دلار طی سه سال اخیر رسیده بود که کاهش رشد اقتصادی آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپایی و تشدید بحران بدهی ایتالیا از جمله دلایل مهم ذکرشده برای این کاهش بوده است.

    با این حال انتظار می‌رود که در سال 2020 یورو تا حد زیادی بتواند روند منفی سال گذشته خود را معکوس کند. تحلیل گران نومورا در گزارش خود نوشتند: نسبت به یورو در سال جدید امیدوار هستیم. این موسسه هم‌چنین به بانک مرکزی اروپا پیشنهاد کرده است که ضمن حفظ نسبی رویه پولی خود، حساسیت بیشتری نسبت به جریانات ورودی سرمایه ای از خود به خرج دهد.

    تحلیل گران بانک آمریکایی " مریل لینچ" نیز در گزارش مشابهی نوشتند که انتظار می‌رود با توجه به ثبات بخشی تدریجی به سطح فعالیت های تولیدی و تجاری در منطقه یورو و کاهش مخاطرات ناشی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش یورو در برابر دلار در سال 2019 تقویت شود.

    روبرتو میالیچ، استراتژیست ارزی در بانک مریل لینچ گفت: انتظار داریم در سال 2020 شاهد ثبت رقم 1.16 دلا به ازای هر یورو باشیم. این افزایش آن قدر زیاد نخواهد بود که زنگ هشدار برای دارندگان دلار را به صدا درآورد اما مسلما خیلی بهتر از عملکرد سال 2019 یورو خواهد بود. در سناریو خوش‌بینانه می توان انتظار ثبت کانال 1.18 دلاری را نیز داشت.

    بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند 19 کشوری هستند که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

    برچسب ها