عصر خودرو

عضو هیئت عامل سازمان بنادر:

لزوم تسریع در تخلیه بندرها برای افزایش ظرفیت انبار‌ها

عصر بازار- میزان مناسبی بار در بندرهای کشور وجود دارد و تسریع بازرگانان در خروج بار‌های خود از بنادر، تخلیه و بارگیری را سرعت خواهد بخشید.

لزوم تسریع در تخلیه بندرها برای افزایش ظرفیت انبار‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای فرهاد منتصر کوهساری گفت: در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها و همچنین انتقال آن‌ها به مبادی مصرف، مشکلی وجود ندارد. در این خصوص امیدواریم کسانی که واردکننده کالا‌ها هستند در تخلیه بار‌های خود از بنادر تسریع به خرج دهند که این مساله به افزایش میزان تخلیه و بارگیری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
    عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هرچه تخلیه این بار‌ها بیشتر و سریع‌تر انجام شود انبار‌ها آماده پذیرایی از بار‌های جدید خواهد بود. به همین دلیل از بازرگانان درخواست می‌کنیم برای خروج کالای خود تسریع داشته باشند.
    معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پیگیری و اولویت قرار دادن بحث اتصال ریل به بنادر در شمال و جنوب کشور و همچنین الحاق دو بندر کلانتری و بهشتی در چابهار جزو مناطق آزاد، گفت: الحاق این دو بندر به منطقه آزاد کمک می‌کند تا از مزیت‌های این مناطق بهره برده و حتی منطقه ویژه هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. این تاثیر در ارائه خدمات و تسهیل‌گیری به مشتریان و خرید تجهیزات است که از هزینه‌های گمرکی معاف هستند.
    وی با تاکید بر اینکه این اتفاق درخصوص طرف‌های خارجی نیز می‌تواند موثر باشد، با اشاره به بحث اتصال ریل افزود: بدون شک اتصال شبکه ریلی به بنادر، نقش بسزایی در قیمت تمام شده کالا خواهد داشت و بازرگانان می‌توانند با یکدیگر رقابت بیشتری داشته باشند.
    منتصر کوهساری ادامه داد: همان طور که در سفر مقام عالی وزارت به استان گیلان روی آن تاکید شد بحث اتصال ریل آستارا – آستارا در کشور آذربایجان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در مجموع این اتفاق در کنار راه آهنی که قرار است به بندر چابهار متصل شود، به رونق تجارت ایران خواهد انجامید.

    برچسب ها