عصر خودرو

کاهش قیمت در اواخر بهمن‌ماه

دلایل گرانی پیاز در بازار

عصر بازار- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، با بیان دلایل گرانی پیاز در بازار گفت: با ورود محصول نو به بازار در اواخر بهمن ماه، قیمت پیاز کاهش می‌یابد.

دلایل گرانی پیاز در بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اسدالله کارگر با اشاره به افزایش قیمت پیاز طی روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر پیازها از زمین‌های کشاورزی جمع آوری و به انبار منتقل شده است؛ بنابراین پیازهایی که به بازار عرضه می شوند، انباری هستند؛ ضمن اینکه در روزهای گذشته، سرما نیز بر روند عرضه این محصول تاثیر داشته و  این مسائل موجب گرانی قیمت این محصول شده است. 

    وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته، قیمت پیاز بین 500 تا 600 تومان افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر، قیمت پیاز زرد از 3000 تا 4500 تومان و پیاز قرمز از 4000 تا 6500 تومان است. 

    کارگر در پاسخ به این سوال که پیش بینی کاهش قیمت پیاز را برای روزهای آینده دارید، گفت: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود، احتمالا  شرایط بازار به همین منوال خواهد بود؛ ضمن اینکه پیاز نو اواخر بهمن‌ماه و حدود یکماه مانده به عید، از مناطق جنوبی کشور از جمله دزفول وارد بازار می‌شود. 

    وی همچنین از کاهش 2 هزارتومانی قیمت گوجه فرنگی خبر داد و افزود: در مجموع قیمت گوجه‌فرنگی در هفته های اخیر، حدود 6 هزارتومان کاهش داشته و هم اکنون قیمت گوجه انباری 2500 تا 4000 تومان و گوجه بوته ای بین 4000 تا 7000 تومان است. 

    کارگر تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به عرضه مطلوب گوجه فرنگی، روند کاهش قیمت این محصول در بازار ادامه یابد. 

    وی همچنین وضعیت بازار میوه را آرام توصیف کرد و افزود: عرضه این محصولات فراوان است و تغییری در بحث قیمت نداریم.

    برچسب ها