عصر خودرو

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری :

بازار سرمایه پیشرو سایر بازارها است

عصر بازار- با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های بین المللی، باید انتظارات عمومی از این اتفاق را در نظر گرفت و شفاف سازی انجام داد چراکه آثار عملی برجام در اقتصاد زمانبر است و به یکباره اتفاق نخواهد افتاد.

بازار سرمایه پیشرو سایر بازارها است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بهروز خدارحمی، رییس کانون نهادهای سرمایه گذاری، با اشاره به اجرایی شدن برجام ابراز داشت: رفع تحریم های بین المللی به طور قطع گشایش هایی را در اقتصاد کشور خواهد داشت و بر بخش های مختلف اقتصاد از جمله بازار سرمایه تاثیر گذار است.

    وی به رکود حاکم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: با وجود گشایش های بین المللی و رفع ریسک های سیستماتیک، از آنجایی که اقتصاد کشور درگیر رکود است، اجرای برجام به تنهایی نمی تواند این رکود را برطرف کند.

    خدارحمی با اشاره به اینکه رکود حاکم بر اقتصاد، همه بازارها از جمله بازار سرمایه را در برگرفته است، افزود: بازار سرمایه نمی تواند بر خلاف مسیر اقتصاد حرکت کند و شاید در کوتاه مدت متاثر از اتفاق های مثبت با رشد مواجه شود اما رونق پایدار بازار سهم در گرو خروج اقتصاد از رکود است.

    وی با اشاره به اینکه بورس آیینه تمام نمای اقتصاد کشور است، گفت: بورس‌ها کمی زودتر از دیگر بازارها می‌توانند آینده را به تصویر بکشند، در نتیجه زودتر از دیگر ارکان اقتصادی در مسیر صعودی یا نزولی قرار می‌گیرند.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به اینکه رفع تحریم های بین المللی و اجرای برجام بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: بازار سهام آیینه اقتصاد است و همیشه پیشرو سایر بازارها است.

    وی تاکید کرد: باید توجه داشت که آثار رفع تحریم‌ها در همه بازارهای کشور به یکباره نمایان نخواهد شد و به زمان بیشتری نیاز دارد.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تداوم رشد بازار سرمایه را نیازمند متغیرهای برون‌زا خواند و اظهار کرد: با توجه به آنکه بازار سهام در رکود عمیق قرار دارد، نیاز است تا متغیرهای برون‌زایی موجب تحرک در بازار شود که یکی از این عوامل حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس است.

    وی یکی دیگر از مزیت‌های ورورد سرمایه‌گذاران خارجی را افزایش نقدینگی در این بازار دانست و بیان کرد: در حال‌حاضر بازار سهام از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و ورود سرمایه‌‌های خارجی می‌تواند تا حدودی کمبود نقدینگی بسیاری از بنگاه‌های تولیدی را برطرف کرده و سودآوری آنها را به دنبال داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو