عصر خودرو

دکتر سالاری در مراسم روز پرستار:

مرخصی زایمان تعیین تکلیف می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش اختیارات مدیران درمان و روسای بیمارستان‌ها را از مزایای طرح بودجه عملکردی بیمارستان‌ها برشمرد و گفت: روسای بیمارستان‌ها و مدیران درمان استان‌ها از محل صرفه جویی در هزینه‌ها امکان اجرای برنامه‌هایی همچون ارتقاء هتلینگ، خرید تجهیزات غیرتوسعه‌ای، جذب نیروی تخصصی و پرداخت مزایای انگیزشی به کارکنان را خواهند داشت.

مرخصی زایمان تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که با حضور شماری از پرستاران شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ به پرستاران، اظهار داشت: 14 هزار پرستار همکار سازمان تأمین اجتماعی در خط مقدم خدمت به مردم هستند و رفتار صحیح و خدمت رسانی صادقانه این عزیزان نشانگر ارزش و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی است.

    وی با تأکید بر اینکه مدیران سازمان تأمین اجتماعی با خواسته‌ها و مشکلات پرستاران آشنایی کامل دارند و برای تحقق خواسته‌های این عزیزان پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد، افزود: در برنامه‌های مختلف مربوط به ارتقاء خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی نیز ارتقاء جایگاه پرستاران و توجه به زحمات این عزیزان مورد توجه قرار دارد.

    سالاری با اشاره به برنامه سازمان تأمین اجتماعی برای تخصیص بودجه بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی متناسب با عملکرد این مراکز، گفت: در این طرح جدید حتما بابت کار بیشتر بایستی پرداختی بیشتری باشد و در بودجه عملکردی بیمارستانها زمینه برای پرداخت‌های بهتر به همکاران پرستار برنامه ریزی شده است.

    وی با تأکید بر اینکه طرح بودجه عملکردی بیمارستانها به هیچ وجه به معنی خودگردانی بیمارستان ها نیست، اظهار داشت: خودگردانی در درمان تامین اجتماعی معنی ندارد و در این طرح که از ماه جاری شروع شده است اختصاص بودجه به بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی به صورت منظم و متناسب با خدماتی خواهد بود که به جامعه ارائه می‌دهند.

    سالاری ادامه داد: در این طرح با توجه به شرایط بیمارستان و منطقه‌ای که در آن واقع شده است، متناسب با تعرفه خدمات، ضرایب مشخصی تعریف شده و ضریب خاصی نیز برای ارتقاء کیفیت خدمات در نظر گرفته شده است تا مدیران و کارکنان بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر تشویق شوند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، افزایش اختیارات مدیران درمان و روسای بیمارستان‌ها را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: روسای بیمارستان‌ها و مدیران درمان استان‌ها از محل صرفه جویی در هزینه‌ها امکان اجرای برنامه‌هایی همچون ارتقاء هتلینگ، خرید تجهیزات غیرتوسعه‌ای، جذب نیروی تخصصی و پرداخت مزایای انگیزشی به کارکنان را خواهند داشت.

    سالاری از امکان‌پذیر بودن انجام اصلاحات و تغییرات لازم در این طرح خبر داد و گفت: این طرح بر اساس اختیارات داخلی سازمان تأمین اجتماعی درحال اجرا است و اصلاح آن نیز در صورت نیاز با تصمیم گیری درون سازمانی قابل انجام است و خوش بین هستیم که اجرای این طرح کیفیت خدمات را ارتقاء دهد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از ایجاد حساب جداگانه‌ای برای مدیریت هزینه‌های بخش درمان این سازمان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته ماهیانه حدود  2200 میلیارد تومان در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود که این مبلغ در حساب ایجاد شده ذخیره و تحت نظر معاونت درمان هزینه می‌شود.

    سالاری تصریح کرد: در ماه‌های اخیر برای پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرار داد با سازمان تأمین اجتماعی بیش از 2200 میلیارد تومان در ماه هزینه شده است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته مطالبات معوق مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی تا هفته آینده و مطالبات مراکز درمانی غیردولتی تا دو ماه آینده تسویه می‌شود.

    مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از پیگیری برای تعیین تکلیف مرخصی زایمان خبر داد و گفت: پیشنهادی برای اعمال افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه ارائه داده‌ایم و توافق اولیه نیز در این مورد صورت گرفته است تا هزینه مربوط به اجرای این قانون به عنوان مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت لحاظ شود.

    بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سالاری گفت: در حال حاضر 35 درصد از شکایات طرح شده در دیوان عدالت اداری مربوط به این موضوع است که با اجرایی شدن این تصمیم امیدواریم شاهد افزایش رضایتمندی بانوان مشمول این قانون و کاهش شکایات از سازمان باشیم.

    برچسب ها