عصر خودرو

دنده معکوس سهامداران روی شیب صعودی بازار

شاخص بورس وارد کانال ۷۱ هزار واحدی شد

عصر بازار- بورس تهران در ادامه حرکت صعودی خود امروز در حالی کانال ۷۱ هزار واحدی را لمس کرد که با افزایش عرضه‌های سهام از سوی برخی حقوقی‌های بزرگ و نیز سهامداران هیجانی روی نقطه تعادل قرار گرفته است.

شاخص بورس وارد کانال ۷۱ هزار واحدی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازفارس،  با آغاز معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در حالی به رقم 71 هزار واحد رسید که شاخص کل هم‌وزن با رشد 17 واحدی عدد 11 هزار و 425 واحد را تجربه کرد.

    تا لحظه انتشار این خبر، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افت 15 واحدی به عدد 79 هزار و 381 واحد دست یافته است.

    شاخص بازار اول نیز امروز در حالی با رشد 13 واحدی عدد 49 هزار و 436 واحد را تجربه کرده که شاخص بازار دوم با 74 واحد کاهش به رقم 156 هزار و 786 واحد دست یافته است.

    شاخص فرابورس نیز تا این لحظه با کاهش 4 واحدی به رقم 756 واحد رسیده است.

    بر اساس این گزارش، ارزش معاملات بورس تهران تا این لحظه در حالی از 661 میلیارد تومان فراتر رفته که در بازار نقد این رقم در محدوده 420 میلیارد تومان نوسان می‌کند.

    براساس این گزارش، جهش 2 هزار واحدی شاخص کل بورس در روز گذشته و در عین حال دمیده شدن بادهای هیجانی در تالار معاملات حافظ امروز اغلب معامله‌گران هوشمند بازار را به عرضه سهام و شناسایی ذخیره بازدهی‌های به دست آمده در روزهای گذشته ترغیب کرد.

    در حال حاضر همسو با بازارگردان‌های بازار سهام غلبه عرضه از سوی اغلب معامله‌گران حقیقی در نمادهای بزرگ باعث تعدیل های آبشاری در نمادهای تاثیرگزار بر شاخص کل بورس شده است.

    هم‌اکنون اصلی‌ترین نمادهای تاثیرگزار بر حرکت شاخص که باعث استراحت از روی ناچاری آن در مدار صعودی شدند شامل فولاد مبارکه با 85 واحد، تاپیکو با 81 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 78 واحد، کشتیرانی با 47 واحد، گروه مپنا با 43 واحد، سرمایه‌گذاری امید با 37 واحد، ملی صنایع مس با 36 واحد، پتروشیمی مبین با 24 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 22 واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 20 واحد، کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    همسو با افزایش عرضه‌های سهام، در بازار دوم اما اغلب معامله‌گران نوسان‌گیر به دنبال جابجایی دارایی‌های خود در میان گروه‌های رشد نیافته بازار هستند.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام هم‌اکنون در نقطه زمانی قرار گرفته که پیش از این در 19 آذرماه 93 آن را تجربه کرده بود. در صورت عبور پر قدرت از این مرز روانی حرکت به سمت پله 76 هزار واحدی و پس از آن پس گرفتن رکورد پیشین بازار سهام در ابتدای زمستان 92 محقق خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها