عصر خودرو

بازار با شیب ملایم مثبت خواهد شد

ریزش شاخص در روزهای آخر فصل مجامع طبیعی است

عصر بازار: به گفته مدیرعامل تامین سرمایه آرمان،‌ بازار سرمایه از هفته آینده باثبات می شود و در شش ماهه آینده حرکت صعودی خواهد داشت.

ریزش شاخص در روزهای آخر فصل مجامع طبیعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان گفت: استنباط کلی از بازار و آنچه بعد از توافق اتفاق افتاد این است که هیجان بازار پس از چندین بار مثبت شدن از اخبار مثبت پیش از توافق، فروکش کرده است و اکنون روال منطقی در پیش گرفته‌است.

    محمود رضا خواجه نصیری افزود: فشار کمبود نقدینگی بر شرکت‌ها در چند سال گذشته، یکی از معضلات اصلی در فضای اقتصادی کشور بود. حل این موضوع که در مدت 7،‌8 سال پیش آمده‌است،‌ حداقل به یک دوره زمانی شش ماه تا یک ساله نیاز دارد که نقدینگی‌های جدید وارد بازار سرمایه شوند و در صورت‌های مالی شرکت‌ها تاثیر بگذارند.

    مدیرعامل تامین سرمایه آرمان خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است، بازار سرمایه در شش ماه آینده با یک شیب ملایم حرکت صعودی خواهد‌ داشت. هرچند برگزاری مجامع بانک ها و خروج موقت نماد بانک ها از بازار نیز در این منفی شدن فعلی بازار بی تاثیر نیست. البته از سوی دیگر جو کاهش اطمینان به سرمایه گذاری در بانک‌ها به وجود آمده‌است،‌ اما پس از بازگشت آن‌ها از مجمع،‌ با توجه به میزان سود تقسیم شده،‌ احتمالا این فضا تغییر می‌کند.

    خواجه نصیری گفت: به نظر می‌رسد رفتار کوتاه مدت فعالان بازار سرمایه منطقی شده‌است و علت آن سابقه بدی است که از روزهای بعد از توافق از تخلیه و خروج سرمایه گذاران کوتاه مدت دارند. البته این بار عکس العمل سریع این افراد در این دوره،‌ باعث می‌شود که بازار در ماه‌های آینده به یک شیب ملایم صعودی و مداوم برسد.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بورس اوراق بهادار از هفته آینده با کاهش نوسانات روبرو می‌شود و با افزایش اخبار مثبت اقتصادی،‌ بازار نیز مثبت می‌شود. به نظر من هیچ نگرانی در مورد آینده بازار وجود ندارد و نوسانات منفی پردامنه جایی در بازار نخواهند‌داشت، اما روند‌های با ثبات و رو به بالا در ماه‌های آینده در بازار مشاهده می‌شود.

    برچسب ها