عصر خودرو

کاردار ایران در لندن:

روند الحاق به سازمان تجارت جهانی را دنبال می‌کنیم

عصر بازار- کاردار کشومان در انگلیس گفت: موضوع از سرگیری روند الحاق به WTO (سازمان تجارت جهانی) را پیگیری می‌کنیم وامیدواریم موضوع الحاق ایران به این سازمان مجددا احیا شود.

روند الحاق به سازمان تجارت جهانی را دنبال می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدحسن حبیب‌الله زاده، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در جریان سمینار مجمع جهانی دیپلماتیک که تحت عنوان «آثار تجاری و ژئوپلتیک توافق هسته‌ای ایران» در لندن برگزار شد به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه مناسبات تجاری ایران با کشورهای خارجی پرداخت.

    حبیب‌الله زاده با اشاره به اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 از تاریخ 26 دی ماه سال جاری، بهره برداری از سرمایه‌گذاری خارجی، دسترسی به بازارهای خارجی و نیز استفاده از فن‌آوری‌های نوین خارجی را مبنای اساسی رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجارت خارجی در دوره پساتحریم ذکر کرد.

    کاردار کشورمان در لندن در همین رابطه به تدوین صدها پروژه از سوی وزارتخانه های مربوطه برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ، انتقال تکنولوژی، خودرو سازی، منابع آب، محیط زیست، صنعت و معدن، کشاورزی، حمل و نقل زمینی و ریلی و هوایی، زیرساخت، انرژی‌های پاک، فاضلاب و تاسیسات آب شیرین ، توسعه توریسم و توسعه صنعت هسته‌ای کشور اشاره و تاکید کرد که چنین ترکیب متنوعی از طرحهای اقتصادی برای تجارت و سرمایه گذاری در هیچ نقطه‌ای از جهان یافت نخواهد شد.

    وی با اشاره با توسعه تجارت خارجی ایران در سالهای آتی و لزوم تسهیل مبادلات گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است موضوع از سرگیری روند الحاق بهWTO را پیگیری و امیدواریم موضوع الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی که در نتیجه تحریم ها و مخالفت سیاسی برخی کشورها متوقف شده بود ، مجددا احیا شود.

    حبیب الله زاده با ذکر اینکه بیش از 48 میلیارد دلار از تبادلات خارجی ایران با کشورهای همسایه خود انجام می‌شود، اظهار داشت که از ناحیه حصول به توافق هسته ای و خاتمه دادن به یک موضوع ساختگی و نادرست به بهانه تهدید هسته ای زمینه برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات تجاری و اقتصادی ایران در حوزه همسایگان و منطقه فراهم خواهد شد.

    سمینار مجمع جهانی دیپلماتیک با حضور موسسات اقتصادی، شرکتهای تجاری ، پژوهشگران و صاحب نظران اقتصادی انگلیس و نیز تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم لندن برگزار شد و کاردار کشورمان در این سمینار به برخی از پرسش های شرکت کنندگان پیرامون تاثیرات اجرایی شدن برجام و مشکلات پیش رو پاسخ داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها