عصر خودرو

بحران دوباره به جان اژدهای سرخ افتاد:

اعتماد از بازار چین رخت بست

عصر بازار- شاخص های چین در دومین روز معاملاتی هفته بدترین عملکرد خود را طی ۱۳ ماه اخیر به ثبت رساندند.

اعتماد از بازار چین رخت بست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امروز مصادف با 26 ژوئن 2016 میلادی، بورس شانگهای و شن ژن چین بدترین عملکرد خود را نسبت به 13 ماه اخیر به ثبت رساندند و با افت بیش از 6 درصدی شاخص شانگهای مواجه شدند.

    بر اساس این گزارش، پس از این که دیروز عده ای از کارشناسان پیش بینی های خود را در خصوص آینده تیره اقتصادی در چین منتشر کردند بازار این کشور نتوانست نخستین روز معاملاتی را با وجود این اخبار منفی تحمل کند و با ریزش شاخص ها، عکس العمل خود را نسبت به این اخبار نشان داد.

    این در حالی است که، جریان نقدینگی در این کشور به کندی حرکت می کند و اقتصاد این کشور که چندی پیش به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا شناخته می شد امروزه، با افت تدریجی، مسیر رشد اقتصادی را برعکس طی می کند.

    امروز در این بازار، شاخص شانگهای با افت 6.01 درصدی به قله 2 هزار و 762 واحد رسید و کمترین میزان را نسبت به دسامبر 2014 از آن خود کرد.

    در این بین، قیمت سهام شرکت های صنعتی و تکنولوژی پیشرو در افت شاخص های اصلی بازار این کشور شدند در حالی که قیمت سهام شرکت صنایع کشتی سازی در این کشور و قیمت سهام شرکت تکنولوژی هاندسان با افت بیش از 8 درصدی مواجه شدند.

    در این میان، شاخص هنگ سنگ در بورس هنگ کنگ نیز افت 2.3 درصدی را از آن خود کرد.

    هوآنگ ویمین، یکی از سهامداران برجسته در این بازار در این خصوص اظهار داشت: شاخص شانگهای با وجود این اخبار منفی می تواند تا 15 درصد دیگر نیز افت داشته باشند و در پی کاهش قیمت یوآن و کاهش میزان نقدینگی و همچنین اوضاع نا به سامان اقتصادی در این کشور در نیمه ابتدایی سال جاری، به بحران برسد.

    در این بازار شاخص CSI نیز افت 4.9 درصدی داشت و شرکت پتروچاینا نیز با کاهش 4 درصدی قیمت سهام معاملات را ادامه داد.

    حجم معاملات در شانگهای با کاهش 31 درصدی نسبت به میانگین 30 روز اخیر خود رسید و میزان سرمایه خارج شده از این بازار از ماه دسامبر تا به حال 158 میلیارد دلار بوده است که در واقع نسبت به ماه سپتامبر که این متغیر 194 میلیارد دلار بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها