عصر خودرو

خوراک مورد نیاز پتروشیمی جم ۵میلیون تن اعلام شد

عصر بازار: مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: درحال حاضر ظرفیت تولید و دریافت خوراک واحد الفین پتروشیمی جم بیش از ۳ میلیون تن است،اما این شرکت نیازمند ۵ میلیون تن خوراک است که تا پایان سال تامین خواهد شد.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی جم ۵میلیون تن اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سید علی بهشتیان افزود: پارسال تولید خوراک در پتروشیمی جم یک میلیون و 380 هزارو 733 تن و دریافت خوراک نیز یک میلیون و 885هزارو 25 تن بود.

    وی بدون اشاره به تولید سه ماهه این شرکت یادآورشد:پارسال دو میلیون و 32هزارو 70 تن محصول در شرکت پتروشیمی جم تولید شد که پیش بینی می شود این میزان در سالجاری به دو میلیون 73هزارو 660 تن افزایش یابد.

    بهشتیان اضافه کرد:این میزان محصول شامل تولید اتیلن، پروپیلن، بنزین پرولیز، نفت کوره، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، بوتادین 1 و 3 و بوتن 1 است.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم اظهارداشت:برنامه تولید این شرکت در سال 93، برابر با دو میلیون و 57 هزار و 600تن بود و دلیل عملی نشدن آن، توقف اضطراری واحد الفین برای تعمیرات اساسی توربین و همچنین محدودیت های دریافت خوراک بوده است.

    وی گفت: پروژه ABS-Rubber پتروشیمی جم دراواخر پارسال مجددا آغاز به کار کرد که در سه ماهه ابتدایی امسال با پیشرفت شش درصدی روبه رو شده است و انتظار می رود در کمتر از 30 ماه آینده به بهره برداری برسد.

    بهشتیان افزود:در سال 95 و 96 با راه اندازی کوره های جدید، خرید تجهیزات و به روز کردن تکنولوژی به بهترین حالت ممکن برای تولید و دریافت خوراک واحد الفین خواهند رسید.

    وی یادآورشد: مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی جم روز دوشنبه هفته جاری با حضور بیش از 92 درصد صاحبان سهام و یا نمایندگان قانونی آنها ، اعضای هیات مدیره، بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و نماینده سازمان حسابرسی تشکیل شد.

    بهشتیان ادامه داد:باتوجه به موافقت هیات پذیرش بورس اوراق بهادار در اسفندماه پارسال با انتقال سهام شرکت پتروشیمی جم از بازار فرابورس به بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ 22 تیر ماه امسال شرکت پتروشیمی جم به عنوان چهارصد و نود و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بخش 'ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی'، گروه 'ساخت مواد شیمیایی اساسی' و طبقه ی 'ساخت مواد شیمیایی اساسی به جز انواع کود و ترکیبات ازت' با کد '63-11-24' و نماد 'جم (JAM)' در فهرست نرخ های تابلوی بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می شود.

    شرکت پتروشیمی جم مجری طرح الفین دهم به عنوان بزرگ ترین مجتمع تولید اتیلن جهان بوده، محصولات این مجتمع شامل اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین - سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن، اتیلن گلایکول ها، آلفا الفین ها، بنزین پیرولیز خام، نفت کوره و بوتادین (1و 3) است.

    شرکت پتروشیمی جم درشهرستان عسلویه استان بوشهر واقع شده است.

    برچسب ها