عصر خودرو

کاهش سهم اوپک در تامین نفت آمریکا

عصر بازار- سهم کشورهای عضو اوپک از صادرات نفت خام به آمریکا در سال ٢۰١٥ حدود پنج درصد کاهش یافت.

کاهش سهم اوپک در تامین نفت آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، تازه‌ترین گزارش منتشر شده از واردات نفت‌خام آمریکا نشان می دهد که مجموع واردات نفت خام این کشور در ماه دسامبر ٢۰١٥، با ٤۰۰ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه پیش از آن به هفت میلیون و ٨۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

    بر این اساس، میانگین واردات نفت خام آمریکا برای ١٢ ماه سال ٢۰١٥، به هفت میلیون و ٣٤۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال قبل تقریبا بدون تغییر حفظ شده است؛ سهم کشورهای عضو اوپک از صادرات نفت به آمریکا در سال ٢۰١٥ به ٣٦,٥ درصد رسید که در مقایسه با سال ٢۰١٤ حدود پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

    به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، میانگین واردات نفت‌خام آمریکا از کشورهای عضو اوپک در سال ٢۰١٥، به دو میلیون و ٦٨۰ هزار بشکه در روز رسید که حدود ٣٥۰ هزاربشکه در روز کمتر از سال ٢۰١٤ میلادی بود.

    در سال ٢۰١٥، عربستان بطور متوسط روزانه یک میلیون و چهار هزار بشکه نفت خام به آمریکا صادر کرد که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود ١,٦ درصد کاهش نشان می‌دهد. صادرات نفت خام عراق به آمریکا نیز در سال ٢۰١٥ به میانگین ٢٣٧ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال قبل حدود ١٣۰ هزار بشکه در روز کمتر بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها