عصر خودرو

یک کارشناس مطرح کرد؛

فعالان بازار پتروشیمی در انتظار قیمت های جدید

عصر بازار: خریداران محصولات پتروشیمی باتوجه به تغییر مرجع قیمت گذاری مواد پتروشیمی در بازار داخل و ادامه افت قیمت های جهانی در حالت انتظار به سر می برند.

فعالان بازار پتروشیمی در انتظار قیمت های جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: تغییر مرجع قیمت گذاری محصولات پتروشیمی و افت قیمت ها در بازارجهانی سبب شده تا اکثر معامله گران بازار پتروشیمی در انتظار تغییرات اعمال شده توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی بمانند و اطمینان حاصل کنند که محصولات پتروشیمی به کف قیمتی خود نزدیک شده است.

    وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد هنوز برخی از محصولات پلیمری، مانند پلی پروپیلن ها، پلی اتیلن های سبک و EX3 با قیمت های جهانی فاصله دارند و از این رو بیشتر معامله گران برای خرید این گروه از پلیمرها تردید دارند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکسان سازی قیمت محصولات پتروشیمی با نرخ های جهانی می تواند مزیت های رقابتی در این بازار ایجاد کند، گفت: طی ماه های اخیر اختلاف قیمتی برخی مواد پلیمری در بازار داخل و خاج سبب شد تا مصرف کننده ها قادر به رقابت نباشند و حجم صادرات نیز کاهش یابد.

    به گفته حیدری، بازار پتروشیمی در هفته جاری تحت تاثیر اخبار تغییر مرجع قیمت گذاری محصولات پتروشیمی قرار گرفت و از سوی دیگر افت قیمت های محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی نیز بر تردید فعالان بازار پتروشیمی افزود؛ به این ترتیب به نظر می رسد اکثر فعالان حوزه پتروشیمی تا پایان این ابهامات، بیش از حد نیاز روزانه برای خرید رغبت نداشته باشند.

    این در حالی است که روز گذشته در تالار فرآورده های نفتی مانند هفته های گذشته محصولات آف گرید به دلیل صرفه اقتصادی در کانون توجه خریداران بود و با رقابت از سوی کارگزاران روبه رو شد.

    کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ در شرایط فعلی خرید محصولات آف گرید با توجه به قیمت مناسب آنها برای مصرف کنندگان به صرفه است. 

    برچسب ها