عصر خودرو

آخرین کارنامه تجاری ایران به روایت ۲ نمودار

رقابت تنگاتنگ عراق و امارات بر سر کالاهای صادراتی ایران

عصر بازار- کشور عراق پیش از امارات متحده عربی در صدر مقصدهای صادراتی ایران قرار گرفته است.

رقابت تنگاتنگ عراق و امارات بر سر کالاهای صادراتی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در روز سوم بهمن ماه بیشترین کالاهای صادراتی ایران به مقصد کشور عراق فرستاده شده است. در این روز معادل 17.1 میلیون دلار کالا از ایران به عراق صادر شده است. این در حالی است که در همین روز میزان کل صادرات ایران به امارات متحده عربی که از شرکای عمده تجاری ایران است، معادل 12.9 میلیون دلار است. ایران از ابتدای سال 94 تاکنون معادل 733.9 میلیون دلار کالا به عراق و معادل 763.3 میلیون دلار کالا به امارات متحده عربی صادر کرده است.

    بر اساس این گزارش، جزئیات تجارت روزانه ایران در روز سوم بهمن ماه نشان می‌دهد کشورهای عراق، امارات متحده عربی، چین، افغانستان، ایتالیا، هند، پاکستان، عمان، ترکیه و ویتنام به ترتیب 10 کشور مقصد عمده صادرات ایران در سومین روز بهمن‌ماه 94 هستند. همچنین کشورهای چین، کره، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، برزیل، روسیه، هند، ایتالیا و قزاقستان به ترتیب 10 کشور مبدأ عمده واردات ایران در این روز هستند.

    بررسی جزئیات تجارت روزانه ایران که در سامانه اطلاعاتی گمرک منتشر شده، همچنین نشان می‌دهد، «انواع روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به‌جز بنزین» معادل 12 میلیون دلار و دو نوع «پلی اتیلن گرید فیلم» با ارزشی معادل 7.8 و 7.1 میلیون دلار اقلام عمده صادراتی ایران در روز سوم بهمن ماه هستند. «ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCD یا LED پلاسما فقط دارای برد آدرس‌دهی» معادل 5.1 میلیون دلار، «ذرت دامی» معادل 3.6 میلیون دلار و «تخم سبزیجات برای کشت» به ارزش 2.7 میلیون دلار نیز اقلام عمده وارداتی ایران در این روز هستند.

    اقتصادنیوز شکل‌های زیر را بر اساس جزئیات تجارت ایران در روز سوم بهمن‌ماه، تهیه کرده است.

    نمودار 10 کشور مقصد عمده صادرات ایران در روز سوم بهمن‌ماه 94

     

    نمودار 10 کشور مبدأ عمده واردات ایران در روز سوم بهمن‌ماه 94

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها