عصر خودرو

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با «عصر بازار»

با منطق سرمایه گذاری کنید

عصر بازار: سهامداران با هر قیمتی وارد برخی از صنایع نشوند و قیمت پایین سهام دلیلی بر ارزنده بودن و رشد آن نیست زیرا در سرمایه گذاری می بایست به پتانسیل صنعت توجه داشت.

با منطق سرمایه گذاری کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    رضا عیوض لو عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره رشد بیش از یک هزار واحدی نماگر بورس در روز جاری در گفتگو با «عصر بازار» اظهار داشت: در حال حاضر روند بازار سهام با توجه به توافقات انجام شده امیدوارکننده می باشد اما تاثیر این امر در بهبود سود برخی از صنایع بسیار کم ارزیابی می شود. 
    وی خاطرنشان کرد: رشد فعلی بورس به دلیل جو روانی و مسائل بنیادی برخی از شرکت ها است. در سویی دیگر این که موج خوشبینی سهامدارن به روند معاملاتی تا چه زمانی ادامه پیدا می کند وابسته به برخی از مسائل بنیادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی است.
    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: نرخ سود بانکی از عوامل مهم در تصمیم گیری شرکت ها برای تامین مالی است و هر چقدر نرخ هزینه فرصت شرکت ها پایین تر باشد تمایل بیشتری به انجام پروژه های سرمایه گذاری ایحاد می شود که در نهایت این امر منجر به رشد سود شرکت  در بلند مدت خواهد شد.
    رضا عیوض لو تصریح کرد: سهامداران در بورس اوراق بهادار و شرکت هایی که قصد سرمایه گذارای در پروژه های جدید دارند نرخ بهره را مورد توجه قرار می دهند و در صورتی که نرخ بهره بالا باشد سرمایه گذاری جدید را به تعویق می اندازند اما در شرایطی که این نرخ پایین باشد شروع به سرمایه گذاری جدید می کنند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص وضعیت صنایع بازار سهام ابراز داشت: افزایش بی رویه قیمتی  برخی از صنایع  نگران کننده است اما سهامداران می بایست با منطق نسبت به انتخاب سرمایه گذاری ها تصمیم بگیرند.
    وی بیان کرد: بیشترین مذاکرات پس از توافق با صنعت خودرویی صورت گرفت اما برخی از شرکت های این گروه با زیان های شدیدی مواجه هستند ولیکن خوشبینی برای روز های آینده معاملاتی این گروه وجود خواهد داشت.
    این تحلیلگر بازار سهام در خصوص گروه بانکی نیز اذعان داشت: بانکی ها با توجه به رفع تحریم نسبت به گروه مذکور بیشتر منتفع خواهند شد اما دراین صنعت هم با توجه به مطالبات معوق  نمی توان انتظار  سود بالا در کوتاه مدت داشت. این در حالی است که به لحاظ بنیادی اکثر صنایع بورسی در بلند مدت وضعیت مطلوب تری را تجربه خواهند کرد.
    رضا عیوض لو توصیه کرد: سهامداران با هر قیمتی وارد برخی از صنایع نشوند و قیمت پایین سهام دلیلی بر ارزنده بودن و رشد آن نیست زیرا در سرمایه گذاری می بایست به پتانسیل صنعت توجه داشت.

    برچسب ها