عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد؛

توافق بایونان برای تسویه بدهی نفتی

نخست وزیریونان به تهران می‌آید

عصر بازار- معاون وزیر نفت از سفر رسمی نخست وزیر یونان به تهران در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت: در قالب تفاهم نامه‌ای که بین دو کشور امضا شد بدهی نفتی یونان بزودی تسویه می‌شود.

توافق بایونان برای تسویه بدهی نفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیرحسین زمانی نیا در تشریح مذاکرات جدید نفتی ایران و یونان، گفت: در سفر دو روزه به یونان تفاهم نامه مقدماتی مشترکی برای تسویه بدهی شرکت نفتی هلنیک پترولیوم و خرید نفت از ایران حاصل شده است، در قالب این تفاهم نامه قرار است بدهی یونان به ایران تسویه شود.

    معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان ماه آینده میلادی به تهران می آید، تصریح کرد: تفاهم های همکاری انرژی ایران و یونان در این سفر نهایی می شود.

    این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا در سفر اخیر به یونان در خصوص خرید پالایشگاه های یونان مذاکراتی انجام شده است، با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران علاقمند به حضور در این بخش است، اظهار داشت: وزارت نفت از حضور بخش خصوصی ایران در پالایشگاه هلنیک یونان استقبال می کند.

    بیژن زنگنه وزیر نفت پیش از این و پس از دیدار ٩ آذر ماه با نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان میزان بدهی هلنیک پترولیوم را ٧٥٥ میلیون دلار عنوان کرد و با بیان اینکه مجموع بدهی شرکتهای یونانی به ایران ٨۰۰ میلیون دلار می شود، تصریح کرده بود: پیشنهادهایی در خصوص پرداخت این میزان بدهی مطرح شده است.

    وزیر نفت همچنین پس از آن دیدار در خصوص خرید سهام پالایشگاههای یونان، افزوده بود: شرکت ایرانی تدبیر انرژی علاقمند به خرید سهام پالایشگاه یونان است که در صورت به توافق رسیدن، وزارت نفت از آنها حمایت خواهد کرد.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه وزارت نفت به صورت مستقیم دخالتی در خرید پالایشگاه ندارد، گفته بود: خرید پالایشگاه از سوی شرکتهای ایرانی اتفاق خوبی خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها