عصر خودرو

آژانس اطلاعات انرژی دولت آمریکا:

تولید نفت ایران امسال ۳۰۰ هزار و سال بعد ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد

عصر بازار- آژانس اطلاعات انرژی دولت آمریکا پیش‌بینی کرد که با توجه به رفع تحریم‌ها، میزان تولید نفت ایران در سال جاری ۳۰۰ هزار و در سال ۲۰۱۷ نیز ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

تولید نفت ایران امسال ۳۰۰ هزار و سال بعد ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در ادامه تحلیل‌ها درباره میزان افزایش تولید نفت ایران پس از رفع تحریم‌ها، یک نهاد آمریکایی در این باره پیش‌بینی خود را ارائه کرد.

    آژانس اطلاعات انرژی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود ایران پس از رفع تحریم‌ها با سرعت نسبتا کمی میزان تولید نفت خود را افزایش دهد.

    پایگاه اماراتی «نشنال» در گزارشی در اینباره نوشت: «ایده عمومی آن است که ماه‌های طولانی طول خواهد کشید تا بازار خود را با تقاضای نفت وفق دهد و بهای آن به میزانی از 75 درصد کاهشی که از اواخر سال 2014 تجربه کرده، برگردد».

    آژانس اطلاعات انرژی دولت آمریکا با بررسی موضوع رفع تحریم‌های ایران به این نتیجه رسیده که احتمالا میزان تولید نفت این کشور سال جاری میلادی (سال 2016) 300,000 بشکه در روز و سال آینده 500,000 بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    در پیش‌بینی این نهاد دولتی آمریکا آمده است: «سرعتی که در آن ایران اکنون با توجه به رفع تحریم‌ها به تولید صادرات نفتش افزایش خواهد داد، کاملا معلوم و مشخص نیست. ایران میزان قابل توجهی از نفت ذخیره شده در تانکرهای ساحلی خود دارد (بین 30 تا 50 میلیون بشکه). در نتیجه هرگونه افزایش معنادار تولید تنها پس از آنکه این میزان انبار شده تمام شود، صورت خواهد گرفت».

    این نهاد آمریکایی تاکید می‌کند که موضوع کلیدی در تاثیرگذاری ایران بر بازار جهانی نفت آن است که این کشور چگونه درصدد تلاش برای بازپس‌گیری سهم خود از بازاری است که در سال‌های تحریم از دست داده است.

    آژانس اطلاعات انرژی دولت آمریکا ضمن لحاظ کردن موضوع افزایش کم میزان تولید نفت ایران، این کشور «پتانسیل بازپس‌گیری میزان قابل توجهی از سهم از دست رفته خود در بازار را دارد».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها