عصر خودرو

مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار

سرمایه‌گذاران هر سهمی را نخرند

عصر بازار: مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار علت رشد بخشی از بازار را فقط هیجان‌زدگی می‌داند و به سهام‌داران توصیه می‌کند: دلایل بنیادی را برای خرید سهام در نظر بگیرند و به دنبال هر سهمی نروند. این در حالی است که اکنون بخشی از بازار رشد کرده است که در افقی میان مدت هم نمی‌توان این رشد را توجیه کرد.

سرمایه‌گذاران هر سهمی را نخرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    مهرزاد منتظری در گفتگو با خبرنگار عصربازار با اشاره به اینکه امروز هم شاهد رشد 1117 واحدی شاخص بودیم، افزود: بخش‌هایی از بازار به دلایل بنیادی رشدهای مناسبی داشتند. اما خرید سهم‌های کل بازار دلیلی جز هیجان‌زدگی ندارد. در واقع اخبار خوش سیاسی و ورود جریان پول به بازار سرمایه شاخص را به سمت روند مثبت هدایت کرده است.
    وی به سهم‌هایی که در چند روز اخیر بی‌جهت رشد داشته‌اند اشاره و اضافه کرد: رشد برخی از این سهام در میان مدت ( 6 ماه ) هم دلیل بنیادی ندارد. به عبارت دیگر هجمه خرید برخی از سهام مانند خودرویی‌ها یا صنایع فلزی در افق میان مدت هم دلیلی بنیادی ندارد.
    مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار سهم‌های پر طرفدار امروز را بترانس، رکیش و رمپنا دانست و بیان کرد: رمپنا سهم ارزنده‌ای است و در واقع صنعت برق نیز صنعتی جذاب است. ضمن اینکه خبرهایی هم در خصوص بازپرداخت بدهی‌های دولت به این شرکت منتشر شده که سهام مپنا را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.
    این فعال بازار علت صف خرید شدن سهام رکیش را هم اینگونه تشریح کرد: کارمزد پذیرندگی این شرکت یک سال و نیم بسته بوده و اکنون فرصتی برای راهگشایی به وجود آمده و به نفع این شرکت شده است.
    منتظری اظهار کرد: رشد شاخص گروه صنایع فلزی در شرایطی توجیه ندارد که شرکتی مانند فولاد خوزستان اعلام کرده با نرخ‌های جهانی کنونی در زمستان زیان عملیاتی خواهد داشت.
    وی دلیل رشد سهام خودرویی‌ها را نیز اخبار خوش سیاسی، سفر روحانی به فرانسه و خبرهای همکاری‌های مشترک خودرو سازان داخلی با خارجی‌ها دانست و افزود: گزارش 6 ماهه این شرکت‌ها مناسب نبوده و پیش‌بینی های مثبتی نیز از گزارش‌های آتی آنها دریافت نمی‌شود.
    به گفته مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار، روند کنونی بازار به نفع بورس نیست و موجب زیان بخشی از سهام‌داران می‌شود که هیجانی خرید می‌کنند. وی تحولات اخیر بورس را مشابه اتفاقات پاییز سال 92 ارزیابی کرد.
    این فعال بازار به سهام‌داران توصیه کرد: سرمایه‌گذاران سهام‌هایی را که با سود بانکی قابلیت رقابت دارند خریداری کنند و به دنبال هر سهمی نروند. در چند روز اخیر متاسفانه شاهد هستیم هر سهمی از سوی سهام‌داران خریداری می‌شود.

    برچسب ها