عصر خودرو

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

نحوه جبران ساعات درسی مدارس در تعطیلات اخیر

موافق تغییر تقویم آموزشی هستیم

عصر بازار- وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح تدابیر آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، درباره اصلاح تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی مدارس گفت: ما موافق اصلاح تقویم آموزشی هستیم اما به تنهایی نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم.

نحوه جبران ساعات درسی مدارس در تعطیلات اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره تدابیر آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا اظهار کرد: همچنان که تحصیل فرزندان برای ما اهمیت دارد، سلامت‌شان نیز حائز اهمیت است.

    وی افزود: تدبیر مسئولان در کارگروه اضطرار که آموزش و پرورش نیز به عنوان یک عضو در آن حضور دارد این است که در این روزهای آلودگی هوا که معمولا تا قبل از نیمه دی ماه با آن روبروییم به علت آسیب پذیری بیشتر کودکان، مدارس تعطیل باشند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت چاره‌اندیشی برای جبران ساعات آموزش و عقب ماندگی‌های درسی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای دارد که به شورای مدارس اختیار داده تا درباره جبران ساعات آموزش تدبیر کرده و تصمیم گیری کنند.

    حاجی میرزایی ادامه داد: از جمله راهکارهای موجود می‌توان به استفاده از ظرفیت روزهای پنجشنبه و اختصاص ساعات بیشتری به فعالیت آموزشی در طول روز اشاره کرد. خرداد ماه، پایان سال تحصیلی است و از آن سو نمی‌توانیم زمان تحصیلی را طولانی‌تر کنیم.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت مرخصی معلمان در این ایام چه می شود؟ گفت: معلمان ما به علت سه ماه تعطیلی تابستان، مرخصی ندارند. اگر هم تعطیلاتی پیش می‌آید، باید برای جبران ساعات آموزشی از دست رفته تمهید و به روش‌های مختلف آن را جبران کنند.

    وی درباره پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی مدارس با توجه به تکرار تعطیلی‌های ناشی از آلودگی هوا در سال‌های اخیر اظهار کرد: این ایده سال‌هاست مطرح است و در دولت نیز مورد بحث و توافق قرار گرفته است. حتی دولت لایحه‌ای را در این باره در دو سه سال اخیر به مجلس ارسال کرد که با آن موافقت نشد. سازمان میراث فرهنگی نیز به علت جذابیت‌های گردشگری زمستانه متقاضی تعطیلات زمستانی مدارس است.

    وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به تنهایی نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم و تقویم آموزشی را تغییر دهیم. حتی زمان شروع سال تحصیلی نیز دارای مصوبه مجلس است و ما به علت محدودیت‌ها، نیازمند قانون در این زمینه هستیم.

    حاجی میرزایی افزود: این موضوع هفته گذشته نیز دوباره در مجلس مطرح شد و برخی بر به جریان انداختن دوباره لایحه مذکور تاکید داشتند. ما هم موافق هستیم اما اگر قرار باشد تصمیمی در این باره گرفته شود باید مسیر قانونی خود را طی کند.

    برچسب ها