عصر خودرو

کره جنوبی برای توسعه تجارت با ایران مرکز تجاری تاسیس کرد

عصر بازار- دولت کره جنوبی برای حمایت و پشتیبانی از شرکت های این کشور در زمینه صادرات به ایران یک مرکز تجاری در سئول راه اندازی کرد.

کره جنوبی برای توسعه تجارت با ایران مرکز تجاری تاسیس کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تحریم های غرب علیه ایران لغو شده، وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، این کشور روز دوشنبه یک مرکز تجاری برای حمایت از شرکت های این کشور برای صادرات به ایران راه اندازی کرده است.

    این مرکز حمایتی که در مرکز شهر سئول قرار دارد و از سوی نهاد های مرتبط  دولتی از جمله وزارتخانه های دارایی و تجارت، شرکت کره آ ترید اینشورانس و بانک صادرات و واردات کره پشتیبانی می شود، اطلاعات و خدمات مشاوره ای لازم را در ارتباط با تجارت و سرمایه گذاری در ایران را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

    چوئی سانگ موک معاون وزیر دارایی کره جنوبی در مراسم شروع به کار این مرکز تجاری گفت: «اگر شرکت های ما استفاده خوبی از بازار ایران کنند، بازار این کشور مزیت خوبی برای اقتصاد کره جنوبی خواهد داشت... این مرکز به شرکت های ما کمک خواهد کرد تا مشکلات شان را حل کنند و با همتایان ایرانی شان به تجارت بپردازند.»

    پس از آنکه تهران و واشنگتن در سال گذشته توافقی را در خصوص برنامه هسته ای ایران منعقد کردند، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اعمال شده علیه ایران در یک دهه گذشته را لغو کردند و این مسئله موجب گشوده شدن درهای اقتصاد 80 میلیون نفری ایران به روی شرکت های خارجی شده است.

    ورود مجدد ایران به اقتصاد جهانی فرصت مناسبی برای اقتصاد کره جنوبی است، زیرا این کشور به شکلی فعالانه در حال کار بر روی توسعه زیرساخت ها و پروژه های توسعه ای است.

    ایران دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفتی و دومین ذخایر بزرگ گازی جهان است، اما تحریم های غرب مانع از پیشرفت بخش انرژی این کشور شده است.

    بر اساس آمارهای دولتی، در 11 ماهه نخست سال گذشته، ارزش مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در مقایسه با 17 میلیارد دلار سال 2011، به 6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها