عصر خودرو

روزهای داغ بازار سهام در زمستان

شاخص بورس در آستانه عبور از کانال ۶۸ هزار واحدی قرار گرفت

عصر بازار- بازار سهام در پنجمین روز از بهمن امسال شاهد رشد دسته‌جمعی نماگرهای خود بود بازاری که با وجود تزریق عرضه‌های حقوقی‌های بزرگ، اما همچنان نشستن در صف خریدهای میلیونی را ترجیح می‌داد.شاخص کل هم ۱۱۱۷ واحد رشد کرد.

شاخص بورس در آستانه عبور از کانال ۶۸ هزار واحدی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معامله امروز دوشنبه 5 بهمن 94 با افزایش 1117 واحدی به رقم 68 هزار و 857 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 176 واحد رشد عدد 11 هزار و 112 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 1121 واحدی به رقم 77 هزار و 22 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 898 واحدی عدد 47 هزار و 799 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 1791 واحد رشد به رقم 152 هزار و 889 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز این بازار با 10 واحد رشد عدد 743 واحد را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 104 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 103 واحد و فولاد مبارکه با 96 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 38 واحد، بانک صادرات با 27 واحد و بانک پاسارگاد با 10 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 452 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 60 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 116 هزار و 483 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی، صنایع لاستیکی سهند، لبنیات پاستوریزه پاک، کارخانجات چینی ایران، کارخانجات سیمان صوفیان، آبسال، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی اوراق مشارکت نفت پارس، بانک آینده و سرمایه‌گذاری فنی مهندسی مشانیر متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز معاملات کد به کد در نماد معاملاتی بانک خاورمیانه با جابجایی بیش از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد و 918 میلیون تومان؛ پتروشیمی مبین با انتقال 25 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان و تولید برق عسلویه مپنا با 6 میلیون سهم به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان، گروه داروی سبحان با 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان، صنایع خاک چینی ایران با بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان، قند شیرین خراسان با بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی سهامداران حقوقی به کد شرکت‌های درون‌گروهی و تابعه آنها صورت گرفت.

    امروز بازار سهام در حالی شاهد پس گرفتن رکوردهای از دست رفته از سوی شاخص‌های منتخب خود بود که در ادامه تلاش برای تعدیل نسبت قیمت بر درآمدی کل بازار سهام پس از لغو تحریم‌ها، امروز گروه فلزات اساسی در بورس در کنار سایر گروه‌های پیشرو بازار قرار گرفت.

    تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام تا حدی پیش رفت که بازار گردان‌ها و صندوق‌های خبرگردانی به طور خودجوش اقدام به تزریق سهام با هدف افزایش نقد شوندگی و رقیق کردن صف خریدهای میلیونی به ویژه در گروه بانک‌ها کردند.

    بر اساس این گزارش، روند حرکتی شکل گرفته در بازار سهام در حالی روی مدار شادابی و در شیبی منطقی ادامه یافته است که بازیگران بزرگ بازار این روزها شاهد تعدیل نوبتی نسبت‌های P/E در گروه‌های مختلف بازار هستند. این در شرایطی است که بازارهای جهانی کالاهای پایه و اساسی شاهد ریزش قیمت‌هاست.

    امروز هر تن مس در بورس کالای لندن با کاهش 3 دلاری به رقم 4 هزار و 440 دلار معامله شده است.

    بنابراین گزارش، امروز شاخص کل بورس در حالی در آستانه عبور از کانال 68 هزار واحدی قرار گرفت که پیش از این در اواخر تیر ماه امسال یک بار دیگر آن را تجربه کرده بود.

    بر این اساس معامله‌گران بورس تهران در شرایطی گرمای تابستان را بار دیگر در بهمن ماه تالار شیشه‌ای تجربه کردند که انتظار می‌رود همزمان با سفر رئیس‌جمهور به چند کشور اروپایی و رونمایی از برخی قراردادهای دوجانبه بر حقارت این روزهای بازار افزوده شود.

    بر اسسا این گزارش پیشروترین گروه‌های سهام که توانستند کام سهامداران خود را در یک ماه گذشته شیرین کنند گروه قطعه‌سازها و شرکت‌های هم گروه آنها بوده است.

    بر اساس این گزارش، در میانه بازار امروز خبرهایی مبنی بر اقدام شرکت حفاری شمال برای فروش دو شرکت خود با هدف حفاری و تکمیل و آزمایش 5 حلقه چاه میدان آزادگان به گوش رسید.

    در عین حال در نماد معاملاتی «حتاید» خبرهایی مبنی بر واگذاری بلوکی این شرکت در قیمت 1250 تومان به ازای هر سهم به گوش رسید.

    همچنین در نماد معاملاتی «فاذر» افزایش سرمایه‌ای 200 درصدی از محل آورده نقدی به تائید حسابرس این شرکت رسیده است.

    در «خچرخش» پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه 217 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به بازار اعلام شده است. در نماد «خاور» اما امروز مدیران بلندپایه دایملر آلمان با مدیرعامل ایران خودرود دیزل سه نوع موتور را توافق کردند که در شرکت ایدم تولید کنند.

    در نماد معاملات «حخزر» نیز افزایش سرمایه‌ای صد در صدی از محل آورده نقدی به تائید حسابرس شرکت رسیده است.

    در گروه خودرویی‌ها در عین حال شنیده‌هایی مبنی بر قصد سرمایه‌گذاری شرکت سوزوکی ژاپن در ایران شنیده می‌شود و در نماد معاملاتی «شسینا» نیز تلاش برای اعلام برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته در حالی ادامه دارد که شنیده‌هایی مبنی بر اقدام مجدد این شرکت برای افزایش سرمایه هزار درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها شنیده می‌شود.

    بنابراین گزارش، بازار سهام امروز بازاری شاداب و پرتحرک بود که غلبه خریداران بر فروشندگان سهام در اغلب نمادهای معاملاتی امروز به شکل ‌گیری صف خریدهای میلیونی پایدار انجامید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها