عصر خودرو

خزانه‌دار کل کشور خبر داد

قطعیت تسویه مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید

عصر بازار- خزانه‌دار کل کشور بر توجه دولت به پرداخت مطالبات بخش خصوصی تاکید کرد و به پیمانکاران اطمینان داد که مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی واگذار شده به آنها در سررسید بدون تاخیر تسویه خواهد شد.

قطعیت تسویه مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید رحمت‌اله اکرمی محاسبه میزان مطالبات و بدهی‌های دولت را از موضوعات مورد توجه دولت و وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: گزارش اولیه بدهی‌های دولت در موعد مقرر قانونی به وزیر اقتصاد ارایه و تقدیم رئیس جمهور شده است.

    معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور گفت: اسنادی که دولت در ازای بدهی‌هایش منتشر می‌کند، مانند اسناد خزانه اسلامی که در فرابورس ایران معامله می‌شود، می‌تواند توسعه یابد و مهمترین مزیت آن داشتن تضمین دولتی و فاقد ریسک بودن آن است.

    اکرمی با اشاره به قابلیت نقد شوندگی بالای این اسناد بیان داشت: آن دسته از پیمانکارانی که بنا به هر دلیلی نیاز فوری به وجه نقد دارند می‌توانند اوراق خود را به کسر در بازار فرابورس به فروش برسانند و منابع مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کنند.

    وی با بیان اینکه هدف از انتشار این اسناد، تسویه بخشی از بدهی‌های دولت به طلبکاران غیردولتی در اجرای مفاد بند (ط) تبصره 6 قانون بودجه سال 1394 کل کشور است، گفت: علاوه بر انتشار مراحل اول و دوم اسناد خزانه اسلامی به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تا پایان مهرماه امسال، مراحل سوم و چهارم انتشار این اسناد به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال در آبان و آذر سال جاری انجام شده است.

    وی زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی واگذار شده در سال جاری را 23 اسفندماه امسال اعلام کرد و گفت:‌ همان طور که از ابتدا مقرر شده است، مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور تأمین می‌شود زیرا دولت به عنوان ناشر، ضامن این اوراق است و پرداخت طلب پیمانکاران را جزء دیون ممتاز دولت تلقی می‌کند بنابراین هیچ نگرانی از عدم ایفای تعهدات در سررسید وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو