عصر خودرو

کارشناس ایتالیایی:

روابط اقتصادی ایران و ایتالیا با رفع تحریم ها در حال گسترش است

عصر بازار- کارشناس یک شرکت ایتالیایی گفت: ایتالیا و ایران همواره روابطی دوستانه داشته اند و با توجه به رفع تحریم ها، این روابط به سرعت در حال گسترش است.

روابط اقتصادی ایران و ایتالیا با رفع تحریم ها در حال گسترش است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این کارشناس ایتالیایی که نخواست نامش ذکر شود، به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: کسب و کارهای زیادی در تهران مشغول فعالیت هستند و فکر می کنم زمینه فعالیت برای شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی بسیار مساعد است.

    وی، ظرفیت انجام کسب و کار در ایران را فوق العاده توصیف کرد و گفت: دیدن تهران برای من بسیار جالب و هیجان انگیز بود و از آنچه دیدم شگفت زده شدم.
    این کارشناس بخش رقابت اضافه کرد: شرکت های ایتالیایی علاقه مند انجام کسب و کار در ایران هستند و اگر ایران نیز مایل به توسعه تجارت بین الملل است باید در درجه نخست سیستم های مالی را بهبود بخشد و راه را برای شرکت های خارجی هموار کند.
    وی افزود: سیستم های ایمن مالی و بین المللی، ریسک تجارت را کاهش داده و به پایداری آن کمک می کنند.
    به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، فعالیت های شرکت های اروپایی برای حضور در کشورمان در بخش های مختلف دوچندان شده است؛ ضمن آنکه با آغاز سفر دوره ای رئیس جمهوری و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایتالیا و سپس فرانسه که امروز کلید خورد، دور جدیدی از مناسبات بین المللی اقتصادی ایران آغاز شده است.
    البته چندی پیش دومین نمایشگاه بین المللی اختصاصی ایتالیا در ایران با حضور 60 شرکت تولیدی و خدماتی ایتالیایی 20 تا 23 دیماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
    شرکت های ایتالیایی، در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در زمینه های خدمات فنی مهندسی، مبلمان و تجهیزات اداری و منزل، هتل سازی، ساخت فضاهای شهری، معماری، تجهیزات آشپزخانه، حمام و در و پنجره به نمایش گذاشتند.
    ایتالیا از جمله کشورهایی است که در دوران اعمال تحریم ها، روابط خود را با ایران حفظ کرد؛ این کشور از شریک های ایران در اروپا است که حجم مبادلات تجاری دو کشور، تا هفت میلیارد دلار نیز ثبت شد.
    ایتالیا، سومین اقتصاد منطقه یورو است که دارای یک اقتصاد صنعتی متنوع است؛ اقتصاد ایتالیا دارای یک بخش صنعتی توسعه یافته در شمال و یک بخش کشاورزی کمتر توسعه یافته و یارانه بگیر در جنوب است که نرخ بیکاری آن نیز بالاتر است.
    نیروی محرکه اقتصاد ایتالیا، تولید کالاهای مصرفی بسیار با کیفیت توسط شرکت های کوچک و متوسطی است که بسیاری از آنها به صورت خانوادگی اداره می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها