عصر خودرو

۸۰ درصد سرمایه‌گذاران خرد انتظار ادامه رشد را دارند

خوش‌بینی قاطع در بازار طلا

عصر بازار- رشد حدود یک درصدی بهای اونس طلا در هفته گذشته که رشد این کالای گرانبها را از ابتدای سال ۲۰۱۶ به حدود ۵/ ۳ درصد رسانده، باعث خوش‌بینی کارشناسان و سرمایه‌گذاران خرد به روند کوتاه‌مدت شده است. این امر در تازه‌ترین نظرسنجی‌های دوقلوی پایگاه اینترنتی کیتکو هم بازتاب یافته است.

خوش‌بینی قاطع در بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، اونس روز جمعه با وجود فشار ناشی از رشد بازارهای سهام نزدیک مرز کانالی یعنی روی قیمت 1098 دلار ماند. در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 1051 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان، 848 نفر معادل 81 درصد از پاسخ دهندگان، افزایش و 142 نفر معادل 14 درصد، کاهش قیمت‌های طلا در هفته جدید کاری را پیش‌بینی کرده‌اند. 61 نفر معادل 6 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از کارشناسان هم 17 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 11 نفر، معادل 65 درصد، افزایش و 5 نفر معادل 29 درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. یک کارشناس معادل 6 درصد نیز نظری خنثی داشته است.

    فیل استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه «آر جی او فیوچرز» می‌گوید:‌ «با جهش بازارهای دارایی، من متعجبم که چرا قیمت اونس به‌طور متناسب پایین نیامد.» براساس گفته‌های استرایبل، لحن معامله‌گران بازار نشان می‌دهد که به نظر آنها جهش بازارهای دارایی موقتی است و عدم قطعیت در بورس همچنان به نفع طلا خواهد بود: «چشم‌انداز بازار در مقایسه با یک ماه پیش بسیار بهتر است.» شان لوسک، مدیر تجاری موسسه «والش تریدینگ» موافق است که با وجود خیز اخیر بازار دارایی، هنوز بازار سهام با ناآرامی روبه‌رو است که به نفع طلا است. با این حال، لوسک اضافه می‌کند که اونس برای ادامه رشد نیاز دارد که از میانگین 100 روزه 1107 دلار یا میانگین 200 روزه 1136 دلار عبور کند. در این میان، هنری تو، از موسسه «سی بی کپیتال پارتنرز» می‌گوید انتظار دارد نوسان بازار سهام در هفته آینده کاهش پیدا کند و اونس از این سمت، آسیب ببیند: «سرمایه‌گذاران در هفته جدید کمتر عصبی خواهند بود و بنابراین کاهش اونس غیرمنطقی نخواهد بود.» کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه «سی ام سی مارکتس» هم با آنکه چشم‌انداز فنی طلا در حال بهبود است، نظری خنثی دارد، چراکه دیگر بازارهای موثر از جمله بازار نفت شاهد رشد هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها