عصر خودرو

یکشنبه ۲۴ آذر؛

عبور شاخص بورس از کانال ۳۴۴ هزار واحد

عصر بازار- شاخص کل در بازار بورس امروز (‌یکشنبه) ۸۴۷ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۴۴ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

عبور شاخص بورس از کانال ۳۴۴ هزار واحد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و 979 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 32 هزار و 37 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین شاخص کل (هم وزن) با 586 واحد افزایش به 107 هزار و 770 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  391 واحد رشد به 72 هزار و 13 واحد رسیدند.

    شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و 491 واحد افزایش به رقم 407 هزار و 42 واحد رسید، شاخص بازار اول 158 واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و 784 واحد افزایش داشتند.

    علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با 397 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 395 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 243 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 135 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

    گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با 186 واحد، بانک ملت (وبملت) با 123 واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با 109 واحد هم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

    برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

    گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 176 میلیون و 898 هزار برگه سهم به ارزش 2 هزار و 313 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز بیش از 22 واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و 471  واحد ثابت ماند.

    همچنین در این بازار 2 میلیارد و 284 میلیون برگه سهم به ارزش بیش از 24 هزار و 103 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، نفت پاسارگاد (شپاس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ فرابورس ایران (فرابورس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

    نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ قاسم ایران (قاسم)،‌ سنگ گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت شیراز (شراز) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

    برچسب ها