عصر خودرو

در گزارشی مطرح شد؛

مذاکره مقامات کره جنوبی با آمریکا بر سر ادامه یافتن صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران

عصر بازار- یک خبرگزاری کره‌ای در گزارشی از تلاش مقامات کره‌ای برای مذاکره با مقامات آمریکایی بر سر ادامه یافتن صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران خبر داد.

مذاکره مقامات کره جنوبی با آمریکا بر سر ادامه یافتن صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ در گزارشی نوشت که کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا بر سر درخواست ایران از سئول برای ادامه یافتن صادرات کالاهای بشردوستانه به تهران است؛ تجارت این کالاها، پس از تحریم‌های سخت‌تری که از سوی آمریکا بر ایران اعمال شد، تقریبا متوقف شده بود.

    در ادامه این گزارش مطرح می‌شود که با استناد به برخی اخبار داخلی ایران در روز شنبه، تهران سفیر کره جنوبی را فراخواند تا شکایتی را اعلام کرده و از سئول بخواهد، تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران را ادامه دهد.

    یونهاپ همچنین در گزارش خود به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی نوشت: طرف ایرانی، موضع خود را مبنی بر این که امیدوار است تجارت کالاهای بشردوستانه ادامه یابد، بیان کرده است و در حال مذاکره بر سر این موضوع با ماست. ما اغلب اوقات با ایران و آمریکا مذاکره می‌کنیم تا ارسال کالاهای بشردوستانه مانند کمک‌های دارویی بتواند با استفاده از سیستم نقل و انتقال مبتنی بر ارز رایج کره جنوبی[وون]، ادامه پیدا کند.

    در ادامه این گزارش آمده است: برخی منابع آگاه می‌گویند که مقامات وزارتخانه‌های خارجه، دارایی و صنعت کره جنوبی، هفته گذشته به واشنگتن رفته و درباره این مسئله با مقامات آمریکایی مذاکره کرده‌اند.

    طبق گزارش یونهاپ، آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی، تصمیم گرفت به معافیت‌های واردات نفت از ایران توسط کره جنوبی و برخی دیگر کشورها پایان دهد که از آن موقع، کره جنوبی در زمینه فروش دارو، تجهیزات دارویی و دیگر محصولات بشردوستانه به ایران از طریق سامانه دوجانبه نقل‌وانتقال و با به کارگیری ارز رایج کره جنوبی، با مشکلاتی مواجه شده است.

    در این گزارش همچنین مطرح شد: بانک مرکزی ایران، حساب‌های مبتنی بر ارز رایج کره در بانک ووری و بانک صنایع سئول دارد که نه تنها برای پرداخت محصولات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه می‌توان از آن‌ها برای محصولاتی که مشمول تحریم‌ نشده‌اند، استفاده کرد.

    یونهاپ افزود: مقامات رسمی سئول، در ماه ژوئن برای درخواست همکاری واشنگتن در زمینه صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران، به واشنگتن رفتند.

     

    برچسب ها