عصر خودرو

توسط رییس اتحادیه طلا و جواهر بررسی شد

پیش بینی قیمت طلا در سال جدید

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روند قیمتی طلا در سال ۲۰۱۶ را محدود و با حداقل نوسان عنوان کرد.

پیش بینی قیمت طلا در سال جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»، محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا با اشاره به روند بهای طلا طی ماههای اخیر گفت: همانطور که از چندماه گذشته کاملاً مشهود هست به نظر نمی آید قیمت طلا میلی به افزایش و یا کاهش شدید داشته باشد.

    وی شرایط اقتصادی جهان و بهبود آن را در روند قیمتی بهای جهانی طلا مهم دانست و افزود: برخلاف پیش بینی خیلی از تحلیلگران که عنوان کردند اونس طلا به زیر 1000 دلار کاهش می یابد، به نظر من فعلاً اونس جهانی طلا میلی به افت بها ندارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد بهای طلا در سال جدید میلادی تأکید کرد: به اعتقاد من بهای جهانی طلا تا یک سال آینده میلادی نهایتاً با مثبت و منفی 5 الی 7 درصد قیمت فعلی اونس طلا پابرجا خواهد ماند.

    کشتی آرای در مورد وضعیت بازارطلا پس از اجرای برجام نیز به سایت طلا گفت: زمانی که بحث برداشته شدن تحریم ها و اجرای برجام مطرح شد، یک جوّ روانی خوبی در بازار ایجاد شد و این موضوع سبب شد تا قیمت ارز کاهش یافته و به دنبال آن قیمت طلا و سکه نیر پایین بیاید.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: در چند روز گذشته و پس از سپری شدن آن شوک روانی، قیمت ارز مجدداً افزایش یافت و قیمت سکه و طلا هم با توجه به رشد قیمت جهانی طلا صعودی شد. در این میان همانطور که مسئولین هم به آن اشاره کرده اند، هنوز پولی به مجموعه اقتصادی کشور تزریق نشده تا موجب رونق بازار گردد، و ما امیدواریم این اتفاق بیافتد و بازار بهتر شود.

    وی به رکود عمیق بازار طلا طی روزهای اخیر خبرداد و خاطرنشان کرد: رکود چند روز اخیر بسیار عجیب است و بسیاری از مغازه های این صنف بدون مشتری هستند، شاید مردم فکر می کردند که با اجرای برجام قیمتها کاهش پیدا می کند و آنان می توانند کالاها را ارزانتر بخرند، ولی چنین اتفاقی نیافتاد و رکود همچنان بر بازار حاکم است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران انتخابات مجلس را در روند بازار بی تأثیر دانست، و اظهار داشت: برخی انتخابات ممکن است یک شوکی در بازار ایجاد کند، ولی الان ما در شرایطی نیستیم که انتخابات بخواهد وقفه ای در داد و ستد و رونق بازار ایجاد کند، و معمولاً مسائل سیاسی راه خودش را می رود و کارهای اقتصادی هم مسیر خودش را باید برود و قطعاً به هم ارتباطی ندارند.

    کشتی آرای اظهار امیدواری کرد با تزریق پول حاصل از برداشته شدن تحریمها به همه بخشهای اقتصادی، بازار از رکود خارج شود و با نزدیک شدن به پایان سال رونق به بازار برگردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو