عصر خودرو

۱۳ برند معتبر کشور درگیر کیک های آلوده

عصر بازار- دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران جاسازی قرص در کیک و بیسکوئیت را اقدامی خرابکارانه علیه صنایع غذایی کشور برشمرد و گفت: انواع کیک و بیسکوئیت در کارخانجات صنایع غذایی با دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد تولید می‌شوند، بنابراین آلوده شدن کیک و بیسکوئیت‌ها به قرص‌ در چنین شرایط حرارتی از لحاظ فنی امکانپذیر نیست.

۱۳ برند معتبر کشور درگیر کیک های آلوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در هفته‌های اخیر اخبار و تصاویری در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر مشاهده کیک‌های آلوده به قرص در برخی استان‌های کشور منتشر شد؛ این موضوع همچنان توسط دستگاه های امنیتی و نظارتی در دست پیگیری است.

    «کاوه زرگران» دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: جاسازی قرص در وسط کیک و بیسکوئیت‌های آلوده نشان می‌دهد که این امر در تولید رخ نداده است زیرا در دمای 400 درجه سانتیگراد هر نوع موادی حل می‌شود.

    وی افزود: امکان چنین رخدادی در محصولات بسته‌بندی چسبی که قابلیت باز و بسته شدن دارند، وجود دارد که در برخی موارد قابل تشخیص است.

    دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران تصریح کرد: البته به تازگی مشابه همین موضوع در کشور ترکیه اتفاق افتاد که آن نیز یک اقدام خرابکارانه بود.

    وی ادامه داد: امروز در جلسه شورای عالی امنیت غذایی موضوع کیک‌های آلوده به قرص در دستور کار قرار دارد و توسط دستگاه‌های نظارتی پیگیری خواهد شد.

    «یونس ژائله» مدیر عامل شرکت شیرین عسل نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جاسازی قرص در کیک و بیسکوئیت، یک اقدام خرابکارانه علیه امنیت روانی مردم و صنایع غذایی کشور است.

    به گفته وی، 13 برند معتبر کشور در این اقدام خرابکارانه مورد هدف قرار گرفتند.

    ژائله به مردم توصیه کرد که مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

    برچسب ها