عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی تشریح کرد :

تحولات رو به مثبت بانک ها و بورس پس از اجرای برجام

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تاثیرات مثبت اجرایی شدن برجام بر بازار سرمایه اتفاقی ملموس است اما نکته مهم آن است که سرمایه گذاران و افرادی که تمایل به حضور در این بازار دارند، بدون توجه به شایعات و با درنظر گرفتن شاخص های مطلوب سرمایه گذاری با اطمینان از شرایط سهام مربوطه و بازگشت سرمایه های خود وارد داد و ستدهای اقتصادی شوند.

تحولات رو به مثبت بانک ها و بورس پس از اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد رضا گرامی پور، مدیر عامل سابق شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی با اشاره به دو سال رکود کامل بازار سرمایه و بنگاه های اقتصادی در کشور، گفت: به طور کلی به نظر می رسد وضعیت بازار سرمایه پس  از اجرای برجام با توجه به همه اتفاقات اقتصادی، مبادلات تجاری و همچنین جذب سرمایه گذاران  در بازار، روند مثبتی را پدید آورده است.

    وی افزود: اکثریت کارشناسان اقتصادی بر این تصورند که اگر هر اتفاقی در بازار سرمایه در زمان مناسب به خود روی دهد می توان منتظر تاثیرات مطلوبش بود در غیر این صورت  این بازار همچنان دچار شتاب کاذب شده و درگیر مسائل و مشکلاتی می شود که جبران ناپذیر خواهد بود.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: سرمایه گذاران باید این روزها با اطمینان از بازار و روند بازگشت شاخص ها، سرمایه های خود وارد داد و ستدهای اقتصادی کنند.

    وی تصریح کرد: بورس جزء بخش های عمده و مهم اقتصاد کشور است که پس از اجرای برجام تاثیرپذیری خوبی را در فعالیت های خود شاهد خواهد بود.

    مدیرعامل سابق شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی با بیان این مطلب که بانک ها و بورس دو گزینه ای هستند که مردم همیشه آنها را با یکدیگر مقایسه می کنند، گفت: در پسا برجام باید منتظر اثرات مثبت هم بر بانک ها و هم بورس باشیم، چرا که این تحول افزایش سود سهام و افزایش ارزش کالا را به دنبال دارد.

    گرامی پور تاکید کرد: با افزایش سود سهام، ارزش سهام نیز در بازار سرمایه دچار تحولات مطلوب و مثبت شده و بازار را به سمت و سوی رونق دهی پیش خواهد برد.

    وی خاطر نشان کرد: تحولات در همه فرایندهای اقتصادی گویای جذب سرمایه گذاران در بازار سرمایه است بطوریکه صنایعی چون خودرو، فولاد و .... جهشی دوباره خواهند گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها