عصر خودرو

پوند در بالاترین قله سه سال اخیر ایستاد!

عصر بازار- همزمان با انتشار نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بریتانیا که از پیروزی قاطع حزب محافظه‌کار حکایت داشت، نرخ برابری پوند استرلینگ در مقابل یورو به بالاترین حد از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

پوند در بالاترین قله سه سال اخیر ایستاد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در حالی که پیش از آغاز انتخابات روز پنج‌شنبه بریتانیا، هر پوند در برابر 1.18 یورو مبادله می‌شد، این نرخ با مسجل شدن غلبه محافظه‌کاران بر مجلس عوام به رهبری بوریس جانسون تا 1.21 افزایش یافت. تحلیل‌گران بازار جهانی ارز تقویت ارزش برابری پوند را تحت تاثیر تاکید جانسون بر اجرای سریع برگزیت و امیدواری‌ها نسبت به پایان یافتن جدال سیاسی سه ساله و بلاتکلیفی اقتصادی در بریتانیا می‌دانند.

    در همین حال ارزش برابری هر پوند در مقابل دلار آمریکا نیز طی 48 ساعت گذشته از 1.31 به 1.35 افزایش یافت. همزمان با تاکید دوباره نخست وزیر بریتانیا برای اجرای برگزیت تا پیش از پایان ماه ژانویه آینده، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به پیروزی بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی بار دیگر وعده خود مبنی بر امضاء توافق تجارت آزاد با بریتانیا تکرار کرد و آن را مفیدتر از توافق این کشور با اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

    نتایج انتخابات پارلمانی روز پنج‌شنبه بریتانیا با پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون رقم خورد. حزب محافظه کار اعلام کرده که توافق اخیر بوریس جانسون با اتحادیه اروپا را بلافاصله پس از آغاز به کار پارلمان در دستور کار آن قرار خواهد داد تا مسیر اجرای سریع برگزیت هموار شود.

    برچسب ها