عصر خودرو

با هدف رسیدگی منصفانه؛

انجمن خبرگان رنگ خودرو تشکیل شود

عصر بازار- مدیرعامل ایران خودرو اقدامات صورت گرفته در سه ماه اخیر در حوزه های مختلف تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات را تشریح کرد.

انجمن خبرگان رنگ خودرو تشکیل شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در دیدار با معاونان و تعدادی از قضات عالی رتبه سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور گفت: چالش‌های ایجاد شده در صنعت خودرو سبب نارضایتی مشتریان شده که درحال حاضر تمام انرژی و توان مجموعه ایران خودرو برای رفع نگرانی‌ها به کار گرفته شده است.
    وی افزود: مشکلات ایجاد شده در تامین قطعات ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی در سازندگان بود که با اقدامات صورت گرفته در زمینه تزریق نقدینگی از طریق منابع داخلی ایران خودرو توانسته‌ایم رونق مناسبی را در میان سازندگان ایجاد کنیم.
    وی با بیان این که ایجاد رونق و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های فعلی تولید مستلزم جذب نقدینگی متناسب با قیمت نهاده‌های تولید است خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز سبب جذب سرمایه گذاران به بازار خودرو برای حفظ ارزش پول شد و این امر التهاباتی را در بازار سال گذشته ایجاد کرد.
    وی افزود: مجموعه ایران خودرو و سازندگان هم قسم شدیم تا برای حل مشکلات تمرکز کنیم و توانستیم موفقیت‌هایی را کسب کنیم.
    مقیمی ادامه داد: در شهریورماه امسال حدود 67 هزار خودروی دارای کسری در کارخانه مانده بود که درحال حاضر با تلاش ها و همت زنجیره تامین، این تعداد به کم‌تر از 16 هزار دستگاه و در روزهای آینده به صفر خواهد رسید.
    وی با بیان این که تکمیل خودروهای دارای کسری کارخانه در اولویت ایران خودرو در سه ماه اخیر بوده از افزایش تکمیل روزانه این خودروها و دستیابی از عدد 930 به 2000دستگاه خبر داد و گفت:‌ این تعداد در هفته آینده به روزانه 2500 دستگاه خواهد رسید تا به این ترتیب موجودی این خودروها در دی ماه به صفر برسد.
    مدیرعامل ایران خودرو با اظهار این که تعهد معوقی برای برنامه های فروش فوری محصولات نداریم افزود: درحال حاضر تولید روزانه نیز به 1700 دستگاه رسیده که در هفته آینده به دوهزار دستگاه افزایش خواهد یافت. در شهریورماه تولید روزانه کم تر از هزار دستگاه بود.
    مقیمی با اشاره به افزایش تولید روزانه بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به بازار از سه درصد در هفته اول مهر به 58 درصد در آذرماه خاطرنشان کرد: تعداد قطعات کسری نیز کاهش قابل توجهی داشته و به طور میانگین به دو و نیم قطعه در هر خودرو رسیده است، در شهریورماه عدد کسری بیش از 20 قطعه بود.
    مدیرعامل ایران خودرو افزایش تحویل روزانه به مشتریان تا سه هزار دستگاه را از دیگر نتایج اقدامات اخیر دانست و خاطرنشان کرد: ادامه روند فعلی و کسب موفقیت های بیشتر نیازمند تزریق نقدینگی بیشتر به تولید و زنجیره تامین ایران خودرو است. تاکنون توانسته ایم از طریق منابع داخلی و واگذاری اموال غیرمولد و مازاد و یا فروش محصولات بخشی از نقدینگی را تامین کنیم اما ادامه تولید نیازمند حمایت از سوی نهادهای ذیربط در تزریق نقدینگی است.
    در ادامه این دیدار محمد بارانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلف سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور نیز گفت: با اقدامات صورت گرفته دغدغه های مردم درحوزه خودرو رو به کاهش است و در سال جاری نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار داریم.
    وی ایران خودرو را خودروساز بزرگ و معتبر کشور خواند و گفت: اعتماد مردم و تلاش‌هایی که این مجموعه برای جلب رضایت مشتریان انجام می دهد، سبب کاهش شکایات مردمی شده است. هرچند مشتریان خودروها را با تاخیر دریافت می کنند اما اعتماد به ایران خودرو باعث شده تا برای تحویل خودرو صبور باشند.
    بارانی اولویت حل مساله بر صدور رای را یکی از اصول مهم رسیدگی به شکایات عنوان کرد و ضمن تاکید بر اصل ارتقای اعتماد شهروندان گفت: بخش اصلی اعتماد مردم توسط بنگاه تولیدی ایجاد می شود.
    بارانی با تاکید بر اصل تعامل و گفتمان با مردم و رویکرد مبتنی بر حل مساله ادامه داد:‌ پاسخگویی نیز یکی از اصول مهم است که باید هر بخش نسبت به سهم خود در ایجاد معضل برای مردم پاسخگو باشد.
    وی پیشنهاد داد: انجمنی از خبرگان رنگ که تجربه بالایی در تشخیص دعاوی مربوط به رنگ خودرو دارند تشکیل شود تا قضات شعب را در صدور رای منصفانه کمک کنند.
    گفتنی است،‌ معاونان و قضات عالی رتبه سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور همچنین از سالن های تولید ایران خودرو بازدید کرده و از نزدیک با دستاوردهای این خودروساز آشنا شدند.

    برچسب ها