عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه

رشد بیشتر خودرویی‌ها حباب ایجاد می‌کند

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه معتقد است: سهام خودرویی‌ها پس از برجام با وجود زیان انباشته شده، رشد شارپی داشته‌ و همین عامل سبب می‌شود که رشد بیشتر این سهام به تدریج حباب ایجاد کند.

رشد بیشتر خودرویی‌ها حباب ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۰۰

    علیرضا قنبرعباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصربازار با بیان اینکه امروز نیز بازار 779 واحد رشد داشته است، تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای برجام، سایه ریسک سیستماتیک از سر بازار برطرف شد و به این ترتیب شاخص در مسیر رشد قرار گرفت. همچنین انتظارات برای سال آینده مثبت است و خبر از رونق در تمام بازارها دارد. این در حالی است که رشد اقتصادی مناسبی نیز برای سال آینده کشور پیش بینی می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه متاسفانه همیشه در بازار ایران رفتارهای هیجانی دیده می‌شود ادامه داد: پس از رشد 25 تا 30 درصدی برخی سهام به ویژه سهام خودرویی‌ها، باید دید که در سال آینده به چه میزان اصلاح ساختاری در این شرکت‌ها اتفاق خواهد افتاد. البته این سهام پس از برجام با وجود زیان انباشته شده، رشد شارپی داشته‌اند و همین عامل سبب می‌شود که رشد بیشتر این سهام به تدریج حباب ایجاد کند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه به تازه‌ واردان  بازار نیز توصیه کرد: سهام‌داران تازه وارد بهتر است از طریق صندوق‌ها یا ای تی اف ها وارد شوند تا زیر حمایت یک مدیریت حرفه‌ای عمل کرده که دچار زیان نشوند. همچنین سهام‌داران هیجان زده برخورد نکنند و فراموش نشود که همیشه لزوم به انجام معامله نیست. بنابراین دقت بیشتری برای معاملات به خرج دهند.
    قنبرعباسی با اشاره به سهام شرکت‌های دارویی افزود: این گروه در زمان تحریم‌ها هم بازدهی خوبی داشت و اکنون هم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. همچنین گروه بانکی‌ها رشد خوبی داشته‌اند و با برقراری سوئیفت سهام آنها ارزش‌مند شده است. به این ترتیب با منابع بیشتر و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آمدن این پول‌ها به بانک‌ها برخی از سهام این گروه افزایش قیمت خواهند داشت.
    به گفته وی، روند بازار با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی برای آینده مثبت و رو به رشد پیش بینی می شود.

    برچسب ها