عصر خودرو

در بازه زمانی ۶ ماهه؛

بازدهی شاخص بورس ۶۷ درصد شد + جدول

عصر بازار- بازدهی شاخص کل بورس تهران در بازه زمانی ۶ ماهه امسال بالغ بر ۶۷ درصد یعنی میانگین ماهانه بیش از ۱۰ درصد بود .

بازدهی شاخص بورس ۶۷ درصد شد + جدول
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بازار سرمایه از ابتدای سال 98 تا پایان شهریور، شرایط مناسبی را تجربه کرده است. به نحوی که شاخص کل از محدوده 180 هزار واحد در پایان سال 97 هم اکنون در کانال بالای 330 هزار واحد در حال نوسان است.

    بازدهی شاخص کل در این بازه زمانی 6 ماهه بالغ بر 67 درصد یعنی ماهانه بیش از 10 درصد بود خبرهای خوب مربوط به تقسیم سود شرکت‌ها از یک طرف و هجوم نقدینگی از با سایر بازارها که از رمق افتاده‌اند، به سمت بازار سرمایه باعث شد.

    همچنان حرکت بسیار پرقدرت شاخص کل بورس و سایر شاخص‌ها باید روندی صعودی باشد، ولی با افزایش ریسک سیستماتیک بازار شاخص بورس و قیمت اکثر نمادهای بورسی و به تبع آن شاخص بورس افول 10 درصدی را تجربه کرده است، به گونه‌ای که تا پایان مهرماه از 330 هزار واحد به محدوده 300 واحدی برگشته است.

    آمارها نشان می‌دهد، جمع تامین مالی نهادهای مالی در شش ماهه سال 98 بالغ بر 48400 میلیارد تومان بوده است. سال 97 این عملکرد 127 هزار میلیارد تومان بود.

    برچسب ها