عصر خودرو

شاخص بورس ۶۷ هزار و ۷۴۰ واحدی شد

افزایش ۷۷۹ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز با پیشروی گروه بانکی و خودرویی و تجهیزاتی‌ها شاهد تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات سهام بود، بازاری که با تداوم تقویت تقاضا به نظر می‌رسد فاز جدیدی از حضور خریداران هوشمند را کلید زده است.

افزایش ۷۷۹ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 4 بهمن‌ماه 94، با افزایش 779 واحدی به رقم 67 هزار و 740 واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز با رشد 174 واحدی، عدد 10 هزار و 935 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 1310 واحد افزایش به رقم 75 هزار و 901 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 715 واحدی عدد 46 هزار و 900 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم، با 739 واحد افزایش به رقم 151 هزار و 98 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 5 واحد افزایش عدد 733 واحد را برای خود ثبت کرده است.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 91 واحد، بانک صادرات با 58 واحد و گروه مپنا با 54 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 38 واحد،تهران شیمی با 19 واحد، و پتروشیمی پردیس با 16 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 348 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 818 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 111 هزار و 655 نوبت دادوستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس و صنایع کاشی و سرامیک الوند از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بهمن‌لیزینگ، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سیمان شمال، کارتن ایران، کاشی تک‌سرام، گروه صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان،‌ سیمان خوزستان و کارت اعتباری ایران کیش بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بر روی دوش گروه‌های پیش‌روی منتفع از لغو تحریم‌ها در حالی دوباره به کانال 67 هزار واحدی وارد شد که تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه سهام، حاکی از تزریق تدریجی اعتماد در تالار شیشه‌ای بود.

    بر اساس این گزارش امروز بانک‌ها، خودرویی‌ها، تجهیزاتی‌ها و گروه حمل‌ونقل دریایی اصلی‌ترین گروه‌های پیش‌روی بازار در ثبت رکوردهای جدید بود.

    امروز در میانه بازار انتشار برخی شایعات مبنی بر اعلام تعدیل مثبت زودهنگام سود برآوردی در بودجه ایران‌ترانسفو به افزایش خرید سهام در این نماد منجر شد، هرچند که با افزایش عرضه حقوقی و بی اساس بودن این شایعه، قیمت پایانی سهم در محدوده صفر تابلو بسته شد.

    بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران با وجود تداوم بازارگردانی و عرضه‌های زیرپوستی برخی سبدگردان‌ها اما به دلیل غلبه خریداران سهام در اغلب گروه‌های پیش‌رو شاهد شکل‌گیری صف خریدهای پایدار بود.

    در این میان تلاش برخی حقوقی‌ها برای افزایش ارزش سهام دارایی‌های مالی با هدف تأمین نقدینگی از محل وثائق بانکی قابل تأمل است.

    امروز در گروه خودرویی‌ها هم‌سو با اعلام احتمال عقد قراردادهای خودرویی با برخی کشورهای اروپایی در حاشیه سفر آتی رئیس‌جمهور به اروپا، تکاپوی خریداران سهام را در پی داشت.

    در گروه بانک‌ها نیز با وجود تداوم سبدگردانی و افزایش عرضه سهام اما، انتظار برای وقوع تحولات سودآوری در آینده بانک‌ها همچنان به افزایش تقاضا در این گروه و فاصله گرفتن از سطوح شکننده حمایتی را در پی داشته است.

    بنابراین گزارش، وضعیت کلی معاملات سهام در تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد، با وجود تداوم حجم و ارزش معاملات روزانه بورس، اما اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند، با چشمان باز گام بردارند. گام‌هایی که به نظر می‌رسد با توجه به رخدادهای امروز اقتصاد ایران در افق‌های کوتاه‌مدت هدف‌گذاری شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها