عصر خودرو

ثبت ۶ ‌میلیون درخواست برای دریافت یارانه معیشتی

عصر بازار- ‌معاون وزیر تعاون گفت: ۶ میلیون درخواست خانوارهایی که از یارانه معیشتی برخوردار نشدند در سامانه ثبت شده و در مرحله بعدی ۲.۷ میلیون خانوار جامانده برای دریافت یارانه نقدی پایش می‌شوند.

ثبت ۶ ‌میلیون درخواست برای دریافت یارانه معیشتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا پناه ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به سبد حمایتی معیشتی اظهار داشت: در این راستا 6 میلیون خانوار معترض دریافت این یارانه، پیامک خود را به سامانه تعیین شده ارسال کرده‌اند که با بررسی‌های  انجام شده از این تعداد یک میلیون خانوار یارانه مورد نظر را دریافت کرده بودند.

    وی، با بیان اینکه به تعدادی از افرادی که یارانه دریافت نکرده‌اند در مراحل بعدی از آنان خواسته شد که اجازه دسترسی به حساب‌های بانکی داده شود گفت: عده‌ای از مردم این مهم نپذیرفتند و کسانی که پذیرفتند که می‌توانید به همه اسناد دسترسی داشته باشید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه اطلاعات را از مراجع ذی‌ربط استعلام کرد.

    معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اسناد مورد نظر از ثبت احوال، ثبت اسناد، پلیس +10 نیروی انتظامی، خودروها و دیگر موارد استحصال و در این راستا سامانه مهم و منسجمی تشکیل شد.

    پناه، بیان کرد: در مرحله بعدی 2.7 میلیون خانوار در مرحله پایش و در چند روز آینده نهایی می‌شود و  تعدادی از اینها واجد شرایط دریافت سبد حمایتی معیشتی و به حساب آنها واریز می‌شود.

    وی، با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون خانوار در مرز دریافت یارانه معیشتی قرار می‌گیرند که به آنها پیامک ارسال می‌شود خاطر نشان کرد: با ارسال پیامک به این افراد ضمن اعلام مشمول دریافت یارانه، یارانه معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که در این مرحله از بررسی، واجد شرایط دریافت یارانه نمی‌شوند مجددا از طریق سیستم  و سامانه تدوین شده مورد بررسی قرار می‌گیرند که امکان دارد تعدادی از این افراد واجد شرایط شوند و این خانوارهای واجد شرایط تمام مبلغ مورد نظر که از روز اول اعلام شده به حساب آنها پرداخت می‌شود.

    پناه، با بیان اینکه عده‌ای ممکن است در آینده شرایط اقتصادی و معیشتی بهتری داشته باشند افزود: هر 6 ماه یکبار آزمون وسع برگزار می‌شود و براساس این آزمون، حتی کسانی که یارانه دریافت می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند ودر فرایند جدید متناسب با شرایط اقتصادی و معیشتی تصمیم‌گیری می‌شود.

    وی، از تنظیم جدول در فرایند پرداخت یارانه معیشتی خانوارها خبر داد و بیان کرد: این جدول براساس دهک‌های مختلف از دهک اول تا دهک دهم که چه میزان به آنها یارانه می‌تواند پرداخت شود از 2 میلیون تومان تا بالای 9.5 میلیون تومان در سال بر اساس درآمدهای خانوارها بررسی می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره تهیه پیش نویس موارد یاد شده گفت: وزرای ذیربط به ریاست معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه آن نهایی می‌کنند که بر اساس آیین نامه مدون و مصوب، پرداختی‌ها ادامه می‌یابد.

    پناه، بیان کرد: بر اساس موارد یاد شده تمام فرایند پرداخت یارانه معیشتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و کسانی که مشمول دریافت یارانه می‌شوند بر اساس سطح درآمد و سطح خانوار به آنها اعلام و این نگرانی برطرف می‌شود.

    برچسب ها