عصر خودرو

افزایش ۳۵ درصدی تجارت روسیه و آمریکا در دوره ترامپ با وجود تحریم‌ها

عصر بازار- وزیر امور خارجه روسیه گفت:« با وجود تحریم‌ها که مطمئناً به همه آسیب می رساند، تجارت بین کشور ما و آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ از ۲۰ میلیارد دلار زمان اوباما به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است».

افزایش ۳۵ درصدی تجارت روسیه و آمریکا در دوره ترامپ با وجود تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تجارت بین آمریکا و روسیه طی دولت دونالد ترامپ علی رغم تحریم هایی که  آمریکا بر مسکو اعمال کرده، افزایش یافته است. ولی واشنگتن این را بهانه ای می‌داند برای نگه داشتن تحریم‌ها.

    سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در واشنگتن به خبرنگاران گفت:« با وجود تحریم‌ها که مطمئناً به همه آسیب می رساند، تجارت بین کشور ما و آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ از 20 میلیارد دلار زمان اوباما به 27 میلیارد دلار رسیده است».

    لاوروف اضافه کرد:« تجارت بین ما بیش از یک سوم افزایش یافته که به معنای مشاغل جدید در هر دو کشور و افزایش سود دهی تولید کنندگان است. به نظر من اگر انگیزه بیشتری به این همکاری بدهیم، نتایج آن به نفع هر دو طرف خواهد بود».

    در حالی که دیپلمات روسی از ارقام تجارت علیه تحریم‌های آمریکا استفاده می کرد، پمپئو اظهار داشت دولت او همچنان این تحریم‌ها را حفظ خواهد کرد. وقتی در مورد شرایط برداشته شدن تحریم‌ها از پمپئو سوال شد، از پاسخ دادن خودداری کرد و اضافه کرد که دولت ترامپ تحریم ها را با توجه به قوانین آمریکا و مخاطراتی که ایجاد می‌کند، مناسب تشخیص داده است.

    وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به پیشرفت های قابل ملاحظه در روابط اقتصادی بین واشنگتن و مسکو اشاره کرد و گفت که  به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

    برچسب ها