عصر خودرو

جزییاتی از بودجه دو میلیون میلیارد تومانی سال ۹۹

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد: بودجه سال ۹۸ یک میلیون و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان است که با تقریب بسیار جزیی و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان، می‌توانیم بگوییم که بودجه سال آینده دو میلیون میلیارد تومان است.

جزییاتی از بودجه دو میلیون میلیارد تومانی سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، لایحه بودجه سال 1399 در حالی در هفته جاری (17 آذر ماه 1398) توسط حسن روحانی، رییس جمهوری دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که براساس این لایحه، بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور از حیث منابع بالغ بر نوزده میلیون و هشتصد و هشتاد و هفت هزار و سیصد و هفتاد میلیارد و نهصد و ده میلیون (19.887.370.910.000.000) ریال اعلام شد.

    در لایحه بودجه سال آینده از نظر منابع مصارف و مبلغ وام ازدواج، سقف معافیت مالیاتی و ... افزایش وجود دارد و نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه است. در همین راستا، هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره کلیات لایحه بودجه، اظهار داشت: بودجه سال 98 یک میلیون و 988 هزار میلیارد تومان است که با تقریب بسیار جزیی و حدود 12 هزار میلیارد تومان، می توانیم بگوییم که بودجه سال آینده دو میلیون میلیارد تومان است.

    وی افزود: این دو میلیون میلیارد تومان، تقریبا یک میلیون و 400 هزار تومان مربوط به شرکت ها، بانک ها و موسسات وابسته به دولت است و حدود 600 هزار میلیارد تومان هم بودجه عمومی دولت است که از این میزان 484 هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به منابع عمومی کشور است.

    این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دو سوم بودجه کشور شرکت ها و بانک‌ها و یک سوم منابع عمومی کشور است، گفت: معمولا به بودجه شرکت ها و بانک‌ها در مجلس مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بررسی جدی صورت نمی گیرد و عمده بحث ها برای منابع عمومی کشور است.

    حق شناس ادامه داد: منابع عمومی کشور برای سال آینده را اگر 488 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، یک سوم یا 160 هزار میلیارد تومان آن متاثر از مالیات و 40 هزار میلیارد تومان درآمدهای گمرکی است که در جمع 200 هزار میلیارد تومان می شود و مابقی 280 هزار میلیارد تومان باید از اسناد خزانه، فروش نفت و ... تامین شود.

    وی با اشاره به اینکه وضعیت فروش نفت در سال آینده اهمیت دارد، گفت: همچنین وضعیت اقتصاد ایران نیز اهمیت دارد. اگر مکانیزم مالیات ایران به درستی باشد حتما بخشی از بودجه تحقق پیدا می کند و مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

    برچسب ها