عصر خودرو

توضیحات نوبخت درباره یارانه بنزین در سال آینده

عصر بازار- محمدباقر نوبخت گفت: برای سال آینده، حکم ۲۴ میلیون نفر حذف یارانه‌بگیران را نگذاشتیم. البته کسانی که احراز پردرآمد شوند، حذف خواهند شد.

توضیحات نوبخت درباره یارانه بنزین در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، رییس سازمان برنامه و بودجه درباره این‌که رقم یارانه‌ها برای سال آینده 42 هزار و 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. با توجه به این‌که دولت سیاست حذف یارانه‌بگیران برخوردار را دنبال می‌کرد، سیاست برای سال آینده چیست، گفت: سال‌هاست که در قانون مجلس حذف 24 میلیون نفر یارانه‌بگیر مطرح است. شاید بحث یارانه حمایت معیشتی تست خوبی برای ما بود که گفته شد پولی داریم و می‌خواهیم به 60 میلیون نفر بدهیم.

    رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تکدری که در ماه گذشته به دنبال افزایش قیمت بنزین به وجود آمد، افزود: در میان چند صدهزار نفری که یارانه‌شان حذف شد، می‌دانید چقدر اعتراض وجود داشت؟

    نوبخت متذکر شد: به همین جهت حذف یارانه‌ها برای سال آینده به شکل 24 میلیون هدف‌گذاری نشد.

    رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین در پاسخ به این پرسش دیگر خبرگزاری خبرآنلاین مبنی بر این که در لایحه بودجه سال آینده 31 هزار میلیارد تومان برای بودجه یارانه معیشتی اختصاص پیدا کرده و این یعنی 60 میلیون نفر یارانه می‌گیرند. تکلیف کسانی که درخواست دادند و اعتراض کردند، چه می‌شود؟ متذکر شد: در رابطه با تعدادی که متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند، قرار شد تا پایان مهلت مقرر منتظر باشیم و اگر آنها واحد شرایط باشند، به آنها هم پرداخت یارانه خواهیم داشت.

    برچسب ها