عصر خودرو

لایحه بودجه ۹۹

بودجه وزارت ارتباطات ۱۲ درصد رشد کرد

عصر بازار- بودجه تخصیص‌یافته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۰۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با ۳۶۳۷ میلیارد تومان بودجه مصوب سال گذشته، ۱۲ درصد رشد داشته است.

بودجه وزارت ارتباطات ۱۲ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،‌ رئیس جمهوری لایحه بودجه سال آینده را روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. در لایحه بودجه سال 1399، دولت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 4086 میلیارد تومان در نظر گرفته که شامل 855 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای (جاری) و 3231 میلیارد تومان در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) می‌شود. این در حالی است که سال گذشته برای این وزارتخانه 3637 میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده بود.

    بودجه مصوب اختصاص‌یافته به بخش هزینه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1398، 625 میلیارد تومان بوده که این عدد در بودجه سال 99،‌ 855 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بودجه مصوب در سال 98، 3012 میلیارد تومان بوده که این عدد در سال 99 به 3231 میلیارد تومان افزایش یافته است. در واقع در مقایسه با سال 98، بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 449 میلیارد تومان افزایش یافته و حدود 12 درصد رشد داشته است.

    این بودجه شامل تامین و توسعه زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه کاربردها و خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه زیرساخت‌ها،‌ خدمات،‌ کاربردها و مدیریت بخش فضایی، تنظیم، نظارت، اعمال مقررات و مدیریت بهینه‌سازی منابع کمیاب بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه زیرساخت اقتصاد دیجیتال و  کسب‌وکارها، آموزش تخصصی فناوری‌های دیجیتال، تامین و توسعه فناوری‌های نوین فضایی و دیجیتالی، برنامه پژوهش و راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه تجاری‌سازی ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه توسعه فن‌آفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود.

    برچسب ها