عصر خودرو

روایت نمودارها از وضعیت اقتصاد کشورها

عصر بازار- در گزارش پیش رو، جدیدترین وضعیت برخی اقتصادهای بزرگ از زاویه دید نمودارها شرح داده شده است.

روایت نمودارها از وضعیت اقتصاد کشورها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، وضعیت اقتصادهای بزرگ به شرح زیر است:

    1- انگلستان و هزینه تاخیر برگزیت
    «روث گرگوری»، اقتصاددان ارشد «کپیتال اکونومیکز» گفت: جزئیات داده ها نشان می دهد که سرعت رشد GDP سه ماهه سوم انگلستان پایدار نخواهد بود. تولید ناخالص داخلی این کشور در ژوئیه 0.3درصد (از نظر ماه به ماه) افزایش پیدا کرد، اما در آگوست 0.2و در سپتامبر یک دهم درصد کاهش یافت.


    در عین حال، سرمایه گذاری تجاری در انگلستان از ابتدای سال 2019 کاهش یافته و در سه ماهه سوم امسال نیز روند یکنواختی داشته است. «یل سلفین» اقتصاددان ارشد در KPMG گفت: این نمودار، بهای تاخیر برگزیت را نشان می دهد، برای اینکه کسب و کارها به تاخیر در انجام پروژه های سرمایه گذاری ادامه می دهند.

    2- تولید ناخالص داخلی آمریکا
    تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال 2019 حدود 2 درصد رشد (از نظر سالانه) داشته است. این روند نسبت به سه ماهه نخست امسال کاهشی بود، اما هنوز هم مطابق با روند بلند مدت است. همچنین نمودار زیر نشان می دهد که برای نخستین بار طی چهار سال اخیر، هم صادرات و هم سرمایه گذاری دارایی های ثابت، رشد نداشته است.

    3- تاثیر جنگ تجاری بر تولید ناخالص

    در حالی که ایالات متحده از تجارت خالص سود می برد، هر دو طرف جنگ تجاری از نظر درآمد واقعی، شرایط مالی و عدم قطعیت سیاست تجاری رنج می برند. این وضعیت تقریبا 0.5 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا و 0.7 درصد از تولید چین را از بین برده و  رشد تولید ناخالص داخلی چین در اوایل امسال به پایین ترین سطح از دهه 1990 میلادی کاهش یافته است.

    4- کاهش سرعت رشد اقتصاد هند
    نرخ رشد تولید ناخالص داخلی هند به 5 درصد کاهش یافته است. اگرچه این رقم شاید بد نباشد، اما فشارهای جمعیتی به معنای آن است که اقتصاد هند باید 7.5 درصد در سال توسعه پیدا کند تا بیکاری کنترل شود.

    برچسب ها