عصر خودرو

افزایش دو برابری درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی

عصر بازار- درآمد ناشی از صادرات فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۹ آمده با رشدی ۱۰۰ درصدی نسبت به امسال به ۸۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش دو برابری درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در لایحه بودجه سال 99 کل کشور در جدول تبصره 14 ، «دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی با لحاظ مابه التفاوت ارزش خوراکی تحویلی و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها» 88 هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به قانون بودجه امسال که این رقم 43 هزار و 513 میلیارد تومان بوده، از رشدی 104 درصدی برخوردار است.

    از سال 97 تاکنون یکی از ردیف‌های بودجه‌ای اصلی تامین منابع هدفمندی یارانه ها،  «دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی با لحاظ مابه التفاوت ارزش خوراکی تحویلی و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها» است.

    با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال 99 کل کشور ارز نیمایی با 500 تومان افزایش نسبت به امسال، 8500 تومان مبنا قرار گرفته است، پیش بینی دولت این است که میزان صادرات فرآورده های نفتی از 5.4 میلیارد دلار در سال جاری به 10.4 میلیارد دلار در سال آینده افزایش یابد که بخشی از آن از محل صادرات بنزین خواهد بود.

    در جدول تبصره 14 همچنین درآمد حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی 77 هزار و 73 میلیارد تومان و درآمد حاصل از فروش برق به مشترکین 24 هزار و 376 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

    برچسب ها