عصر خودرو

مدیرعامل فولاد مبارکه:

برند فولادمبارکه در بازارهای اروپایی ثبت شده است

عصر بازار- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:برند فولادمبارکه در بازارهای اروپایی ثبت شده ومصرف کنندگان اروپا روی خوشی به محصولات فولادمبارکه نشان می دهند.

برند فولادمبارکه در بازارهای اروپایی ثبت شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فولاد مبارکه، بهرام سبحانی در بازدید قائم مقام بانک مرکزی از مجتمع فولاد مبارکه گفت: این شرکت در شرایط خاص تحریم ها توانست سهم زیادی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد و با اجرایی شدن برجام، شاهد افزایش صادارت خواهیم بود .
    سبحانی با اشاره به فرآیند تولید و وضعیت صادرات محصولات شرکت گفت: هنگامیکه فولادمبارکه محصولات خود را به یک کشور خارجی صادر می کند، کیفیت و تعهد تأمین محصول برای مشتری صادراتی، در زمینه صنعت،لوله و پروفیل و لوازم خانگی اهمیت دارد.
    وی با بیان اینکه در راه صادرات محصول با گلوگاه هایی مثل محدودیت در بندر، اسکله و حمل و نقل مواجه هستیم، افزود:در صورتیکه این گلوگاه ها برداشته شود فولادمبارکه می تواند صادرات خود را تا سه میلیون تن افزایش دهد.
    سبحانی گفت: بیشترین قیمت تمام شده فولاد، مربوط به مواد اولیه و انرژی است که در شرایط فعلی قیمت مواد اولیه و انرژی بر خلاف وضعیت جاری دنیا کاهش نداشته بلکه با افزایش هم روبرو بوده است.
    وی با بیان اینکه فولادمبارکه در سال جاری چندین دستاورد جدید در زمینه تولید ورق آجدار و ورق خودرو داشته است، گفت: فولادمبارکه در شرایط کنونی به جای افزایش کمی محصولات خود، به سمت افزایش کیفی محصولات رفته و ارتقای کیفی را جایگزین کرده و ورق هایی با ارزش افزوده بالاتری تولید کرده است.
    مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه برای تولید اسلبهای مورد نیاز ساخت ورق لوله های گاز با استاندارد API نیاز به فولاد خاصی است که تاکنون در کشور تولید نشده بود، گفت:این محصول برای اولین بار در فولادمبارکه تولید و به تأیید شرکت گاز رسید و با عقد قرارداد با فولاداکسین، در سبد محصولات فولادمبارکه قرارگرفت.
    وی با اشاره با افزایش محصولات انباری در فولادسازهای کشور خواستار انجام اقدامات کار ساز در زمینه رفع این معضل شد و تصریح کرد: با واردات بی رویه ای که در مدت گذشته صورت گرفته فولادسازهای کشور با مشکلات بیشماری مواجه شده اند که حمایت وزارت اقتصاد و دارایی می تواند در این زمینه کارساز باشد.
    قائم مقام بانک مرکزی نیز در این بازدید گفت: توان رقابتی شرکت فولادمبارکه در عرصه جهانی مثال زدنی است.
    اکبر کمیجانی با اشاره به فضای جدید بوجود آمده در عرصه بین المللی، گفت:جهت گیری کلان مسئولان بانک مرکزی در سیاستهای پولی و ارزی ، فراهم کردن خدمات بانکی و تسهیلات ارزی و ریالی و روان سازی این جریان است.
    وی گفت: امیدواریم محدودیتهایی که در چند سال گذشته بر سر راه اقتصاد و صنعت ما قرارگرفته به سرعت از بین برود و هزینه تمام شده منابع بانکی برای همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان از جمله صنعت فولاد کشور پایین بیاید.
    کمیجانی گفت: کاهش هزینه تمام شده منابع بانکی برای همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان در جهت رقابتی ترشدن محصولات داخلی قطعا مؤثر خواهد بود .
    قائم مقام بانک مرکزی افزود: در مواردی که صنایع در قالب سیاستهای پولی، مالی، ارزی و اعتباری با موانعی روبرو هستند، می توانیم یاریگر صنایع باشیم و در رفع این موانع تلاش خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها