عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران تشکیل گردید.

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، اکثر صحبت های صورت گرفته در این مجمع در خصوص زمین شهریار، پروژه خدامی و ساختمان بانک توسعه تعاون بوده است. در نهایت نیز حداکثر سود نقدی 126 ریال به ازای هر سهم به تصویب رسید.

    محل برگزاری : ساعت 10 مورخ  30/10/1394 در سالن همایش توسعه منابع انسانی

    سال مالی 31/06/1394

    هیات رئیسه مجمع

    رئیس : سیفی

    ناظر : معزی (نماینده و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن)

    ناظر : نادری

    مدیرعامل: نعیمی

    دبیر: محمدی (معاونت مالی و عضو هیئت مدیره)

    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای جلسه نعیمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران، گزارشی را بر اساس پروژه های انجام شده و همچنین پروژه های در حال انجام و در حال پیگیری به صورت خلاصه تحت عنوان گزارش هیئت مدیره ارائه نمود. مدیرعامل در گزارش خود، مطلبی اضافه بر گزارش ارائه شده در کدال بیان نکرد. تنها می توان به بخش ارائه شده در مورد پروژه شهریار اشاره کرد به این صورت که  این شرکت در شهریار زمینی با مساحت بسیار بالایی با کاربری کشاورزی دارد، اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شهردار منطقه قرار است که کاربری این زمین تغییر کند. با توجه به مذاکرات صورت گرفته در آذر ماه، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران طرح توجیهی ای را به شهرداری ارائه نموده که قرار است در شورای شهر منطقه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت اقدامات لازم توسط شرکت صورت گیرد.

    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    حسابرس شرکت بندهای اظهار نظر حسابرس را قرائت کرد که با توجه به پاسخ هیئت مدیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -         در خصوص پروژه خدامی و اختلاف فیمابین با بانک توسعه تعاون بند تاکید بر مطلب خاص ارائه شد و معاونت مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران پاسخ دادند که طی یک قرارداد، ساختمان خدامی به بانک توسعه تعاون واگذار شد، دراین قرارداد ساختمان به صورت توافق اولیه که در آن طبقات فلت و بدون نقشه خاصی بوده است در حال انجام و واگذاری بوده است، اما بانک توسعه تعاون درخواست تغییر فیزیک ساختمان داشت، این درخواست باعث شد که شرکت ثتران هزینه هایی را اضافه بر قرارداد فروش انجام دهد و این درخواست ها باعث شده است که شرکت نتواند ساختمان را طی مهلت مقرر تا خرداد ماه 1394 به اتمام برساند، با توجه به قرارداد فیمابین بابت دیرکرد در اتمام کار، شرکت می بایست جریمه ای را پرداخت کند. بنابراین به منظور تعیین هزینه های اضافه ی انجام کار و همچنین تعیین زمان مناسب برای اقدامات اضافه ی انجام شده و حل اختلافات فیمابین، نیاز به بررسی توسط کارشناس رسمی پیدا کرد. مقرر شد طی نظر کارشناس رسمی مبلغ هزینه های انجام شده و مهلت اتمام کار تعیین گردد. طبق نظر اولیه کارشناس مهلت اتمام کار حداقل یک سال از تاریخ انعقاد تفاهم نامه تمدید شد. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر هنوز گزارش رسمی کارشناس رسمی ارائه نگردیده است. از معاونت مالی سوال شد که آیا این زمان طی یک سال آینده اتمام و تحویل خواهد شد یا خیر؟ ایشان در پاسخ بیان کرد که بانک توسعه تعاون بانک دولتی است و تصمیمات آن منوط به وزارت اقتصاد ودارایی می باشد، با این وجود الحاقیه ای توسط بانک ارائه شده است که در آن هزینه اضافات انجام شده و مهلت قرارداد خالی می باشد که منوط به گزارش کارشناس رسمی است. در انتها سهامداران درخواست کردندکه بابت تکلیف این پروژه شفاف سازی در کدال قرار بگیرد.

    سوال و جواب
    با توجه به سوالات ارائه شده توسط سهامداران و پاسخ هیئت رئیسه مجمع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -          در خصوص زمین شهریار و پروژه ای که در مورد آن طرح توجیهی ارائه گردیده و همچنین قیمت برآوردی پس از تغییر پروانه و قیمت حال حاضر هر مترمربع آن سوال شد. محمدی توضیحات کلی را که در گزارش هیئت مدیره ذکر شد بیان کرد و معزی از ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص قیمت و متراژ پروژه به دلیل اینکه هنوز قطعی نشده است جلوگیری کرده و اظهار داشت که ذکر این اعداد با توجه به اینکه تفاهم نامه با شورای شهر و شهرداری هنوز قطعی نیست در جلسه رسمی درست نبوده و نباید سهامداران با توجه به این اعداد تصمیم گیری کنند. ایشان در صحبت های خود بیان کردند که تا شهریور ماه این زمین مشتری داشته است. اما با توجه به رکود بازار شرکت صلاح دیده است که خود شرکت از ارزش افزوده ای که این زمین ایجاد می کند استفاده کند.

    -         از نماینده سهامدار عمده در خصوص قیمت سهام و کاهش آن سوال شد که نادری در پاسخ دفاع کرد که با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن از محل سود تقسیمی از شرکت های زیرمجموعه سودی را دریافت نکرده است منابع لازم را جهت پشتیبانی سهام در اختیار نداشته است. اما این شرکت در نظر دارد که با مشارکت با شرکت های دیگر صندوق بازارگردانی را تاسیس کند. این کار برای ثشرق و ثرود انجام شده است، برای ثتران و ثپردیس در حال پیگیری است که صورت بگیرد. در سال بعد این مورد، تحقق پیدا خواهد کرد. ایشان خاطر نشان کرد که سهامدار عمده در رکود بازار یک سهم هم نفروخته است.

    -         در خصوص برنامه های شرکت در مورد ساختمان دفتر مرکزی بانک توسعه تعاون در میرداماد سوال شد، محمدی پاسخ داد که دریافت این ساختمان مشروط بر تکمیل پروژه خدامی می باشد به دلیل اینکه زمان تحویل این پروژه معلوم نمی باشد، شرکت ترجیح داده است در خصوص فروش ساختمان توسعه تعاون در بودجه خود برنامه ای را ارائه ندهد. اما با توجه به اینکه ارزش دفتری این ساختمان در صورت های مالی 67 میلیارد تومان می باشد و همچنین این ساختمان دارای 3400 مترمربع فضای اداری و 900 مترمربع فضای تجاری در زیر پل میرداماد قرار دارد که حاشیه سود بالایی می تواند داشته باشد، مطمئنن شرکت برنامه ریزی های لازم را در خصوص این ساختمان انجام داده است.

    -         در خصوص کاهش سود خالص دیده شده برای سال 1394 از 30 میلیارد تومان به 5 میلیارد تومان سوال شد که مدیرعامل اینطور پاسخ دادند که از این مبلغ 15 میلیارد تومان به دلیل عدم فروش پروژه جماران کسر شده است. همچنین 10 میلیارد تومان نیز به دلیل اینکه پروژه خدامی تحویل نگردید کسر شد. اما مبلغ 10 میلیارد تومان سود پروژه خدامی به بودجه سال 1395 اضافه شده است .

    -         در خصوص پروژه مروارید حقانی سوال شد که با وجود اینکه درصد پیشرفت پایینی داشته است، فروش آن در بودجه شرکت دیده شده است. مدیرعامل پاسخ داد که این پروژه 4.8% پیشرفت داشته است اما با توجه به اینکه این پروژه خریدار دارد، شرکت در مورد پیش فروش آن برنامه ریزی کرده است.

    سود نقدی

    در صورت های مالی شرکت اصلی سود هر سهم 93 ریال می باشد. اما سود قابل تقسیم با توجه به اینکه شرکت سود انباشته داشته است، برای هر سهم بیش از 126 ریال می باشد. تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود به  نادری محول شد که ایشان بیان کرد که با توجه به قانون بورس شرکت حداکثر می تواند معادل حداقل سود قابل تقسیم بین صورت های تلفیقی و اصلی را تقسیم کند، و همچنین به دلیل اینکه شرکت قرار است 30 میلیارد تومان سود محقق کند، سود نقدی 126 ریال به ازای هر سهم تقریبا معادل 100درصد سود قابل تقسیم مورد تصویب قرار می گیرد.

    سایر مصوبات
    تصویب صورت های مالی

    سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس رسمی شرکت مشخص گردید

    روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی

    حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره مبلغ ناخالص 800 هزار تومان به تصویب رسید

    پاداش هیئت مدیره با کاهش نسبت به سال گذشته به اندازه 30 میلیون تومان به تصویب رسید

    جمع بندی
    شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران پروژه های بسیار سودآوری در برنامه دارد که حداکثر سازی سود آنها منوط به رونق بازار مسکن می باشد. لازم به ذکر است که 2 مورد از پروژه ها یعنی پروژه خدامی و جماران به اتمام رسیده و در شرف واگذاری است. ساختمان بانک توسعه تعاون در میرداماد که شرکت مالک 100 درصدی آن است نیز از موقعیت خوبی برخوردار است. از تمامی این پروژه ها گذشته، زمین شهریار نیز بسیار بزرگ بوده و در صورت تغییر کاربری سود قابل توجهی را عاید شرکت خواهد کرد. در مجمع برگزار شده نیز حداکثر سود قابل تقسیم به عنوان سود نقدی به تصویب رسید. این تقسیم سود اثر مثبتی را بر قیمت سهام شرکت خواهد گذاشت.

    با توجه به صحبت های انجام شده می توان گفت که مثبت باز شدن قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران دور از انتظار نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو