عصر خودرو

بررسی ها نشان می دهد:

نفت اپک منفی ۵۴.۳، بورس عربستان منفی ۴۰.۵ و بورس تهران مثبت ۶.۴

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۶ بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، از ابتدای سال ۹۴ تا پایان دی ماه، تنها شاخص بورس تهران رشدی برابر با ۶.۴ درصد را تجربه کرده است و سایر بورس­ های مورد بررسی روندی نزولی را پشت سر گذاشته­ اند. در این ۱۰ ماه، شاخص بورس کوالامپور با افت ۱۰.۲ درصدی کمترین افت و شاخص بورس عربستان با ۴۰.۵ درصد افت، بیشترین کاهش را پشت سرگذاشته‌اند.

نفت اپک منفی ۵۴.۳، بورس عربستان منفی ۴۰.۵ و بورس تهران مثبت ۶.۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در مدت مشابه قیمت جهانی نفت نیز روندی نزولی را سپری کرده و قیمت نفت اپک و برنت به کمتر از نصف رسیده و به ترتیب 54.3 و 50.1 درصد کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) 4.8 درصد، تعدیل شده بر حسب یورو مبادله­ ای 3.6 درصد، شاخص کل (هم وزن) 3.1 درصد، شاخص کل فرابورس 1.1 درصد رشد و قیمت سکه بهار آزادی 0.3 درصد افت داشته است. در این مدت دلار مبادله ­ای بدون تغییر و یورو مبادله ­ای رشدی معادل 0.9 درصد را سپری کرده است.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در 7 روز گذشته صنعت مخابرات با رشد 16 درصدی بیشترین افزایش و صنعت محصولات کاغذی با افت 3 درصدی بیشترین کاهش را داشته ­اند. در مدت مشابه و در میان شرکت­ها، قطعات اتومبیل ایران با 27 درصد و سیمان دورود با 15- درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته ­اند.

    بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، ارزش خالص دارایی (NAV) صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله‌ همگی افزایش یافته و در این میان صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 5.3 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است. این در حالی است که تفاوت معنادار میان NAV و قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها سبب شده تمامی آنها از رشد قیمتی در هفته گذشته برخوردار نباشند.

    از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری، در میان فلزات اساسی که همگی روندی نزولی را پشت سرگذاشته‌اند، طلا با 3.8- درصد و نیکل با 38.4- درصد کمترین و بیشترین افت را تجربه‌ کرده‌اند.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو