عصر خودرو

جزئیات راه‌اندازی۲طرح نفتی

افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه آغاز تولید نفت از دو میدان نفتی در غرب کارون، گفت: ظرفیت تولید نفت ایران به زودی ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رکن الدین جوادی با بیان اینکه توسعه فازهای پارس جنوبی و میادین مشترک نفتی غرب کارون مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت در دوران پسا تحریم است، گفت: براساس اهداف پیشنهادی در برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی ایران باید با افزایش یک میلیون و 700 هزار بشکه ای به پنج ملیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه هم اکنون طرح توسعه سایر میادین مشترک نفتی کشور همچون آذر، آزادگان جنوبی، فروزان، یادآوران و لایه نفتی پارس جنوبی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند، تصریح کرد: بر این اساس شمارش معکوس به منظور افزایش تولید نفت خام از برخی از میادین غرب کارون همچون آزادگان شمالی و یاران شمالی آغاز شده است.

    معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور آغاز تولید زودهنگام نفت از میدان یاران شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت توسعه میدان نفتی یارانه شمالی به مرز 80 درصد رسیده است و پیش بینی می کنیم تا پیش از پایان سال جاری امکان آغاز تولید نفت از این میدان مرزی فراهم شود.

    وی، هدف از آغاز تولید زودهنگام نفت از میدان یاران شمالی را استخراج روزانه 15 هزار بشکه نفت خام عنوان کرد و افزود: تاکنون حفاری 20 حلقه چاه در این میدان به پایان رسیده است و با تکمیل برخی از تاسیسات سطح الارضی امکان آغاز تولید نفت از یاران شمالی فراهم می شود.

    جوادی از توسعه میدان آزادگان شمالی به عنوان دومین طرح آماده تولید نفت شرکت ملی نفت یاد کرد و اظهار داشت: در فاز اول توسعه آزادگان شمالی تاکنون ساخت بخش هایی از نیروگاه، حفاری چاه ها، تاسیسات گاز، خطوط لوله و تاسیسات فرآورش نفت این میدان نفتی راه اندازی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره برنامه صادرات نفت خام این میدان نفتی هم توضیح داد: بخشی از تلمبه خانه نفت در منطقه غرب کارون تا پایان سال راه اندازی می شود اما تا زمان راه اندازی کامل آن، نفت آزادگان شمالی پس از تولید به صورت موقت از طریق بوستر اهواز به مبادی صادراتی ارسال خواهد شد.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه تولید از دو طرح توسعه نفتی یاران شمالی و آزادگان شمالی به زودی آغاز می شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود از سال آینده هم با بهره برداری از طرح توسعه برخی از میادین نفتی در منطقه غرب کارون، ظرفیت تولید نفت کشور با افزایش بیشتری همراه شود.

    وی، هدف از بهره برداری فاز اول توسعه میدان آزادگان شمالی تولید روزانه 75 هزار بشکه نفت خام است، خاطرنشان کرد: در مجموع با آغاز تولید زودهنگام در یاران شمالی و بهره برداری از فاز اول توسعه میدان آزدگان شمالی در مجموع حدود 90 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها