عصر خودرو

رییس جمهور عنوان کرد:

رشد صنایع بورسی، نشانه حرکت صحیح اقتصادی

عصر بازار- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علائم و برآوردها نشان می دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، اظهارداشت: طی ۹ ماه گذشته و به رغم تشدید تحریمها و فشارها، بودجه های جاری به موقع پرداخت شده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است.

رشد صنایع بورسی، نشانه حرکت صحیح اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1399 کشور به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان با بیان اینکه بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود ، گفت:دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام های قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است. 

    رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته و هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 98 در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم، خاطرنشان کرد: در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان و امکان خود را بکار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت بزرگ ایران و ارکان دیگر نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز چنین بوده است.

    رئیس جمهور ادامه داد: 9 ماه از سال 98 گذشته است و طی این 9 ماه، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده و تاکنون 34 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی نیز پرداخت شده است و طرح‌های مهم و اساسی که مد نظر دولت بوده، یا افتتاح شده و یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

    روحانی اظهار داشت: در آن شرایطی که دشمنان ما، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند با تحریم شدیدشان ، ملت و دولت را از ساخت کشور ناتوان خواهند ساخت، از اجرای قانون بودجه مصوب تا امروز ناامید شده‌اند و در آینده هم ناامید خواهند بود.

    رئیس جمهور تصریح کرد: دولت توانسته‌ طی 9 ماهه گذشته در اقتصاد کلان گام های قابل ملاحظه‌ای بردارد، علیرغم اینکه شرایط بودجه‌ای و اقتصاد ما در سال گذشته تا اسفند، شرایط بسیار نامساعدی بود.از اسفند سال گذشته تقریباً اقتصاد ما راه درست خود را آغاز کرد و در اردیبهشت امسال آثار آن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم و همانگونه که شما مطلع هستید تورم 52 درصد نقطه به نقطه به 27 درصد و رشد اقتصادی که سال گذشته منفی بود،  امروز علائم اینچنین به ما می‌گوید و برآوردها این است که اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد و امیدوارم امسال به این هدف دست پیدا کنیم و پیش‌بینی‌های ما در سال آینده آن است که با کمک یکدیگر این راه را ادامه دهیم.

    روحانی ادامه داد: اینکه می‌بینیم در بخش صنعت و صنایع بورسی در ماه‌های گذشته رشد 3.7 در تولید و 14.5 در ارزش و فروش داشته، ‌معنایش این است که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است؛ در تمام بخش‌هایی که در نطق سال گذشته در محضر شما قول دادم دولت تلاش خواهد کرد شرایط نسبتاً مناسب با شرایط فشار و تحریم را داشته باشد، به همان صورت که امروز ملاحظه می‌کنیم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد ما در بخش‌های مختلف رشد و حرکت داشته است، تصریح کرد: حرکت ما در زمینه های مختلف کشاورزی، آب، انرژی، راه و ارتباط و گازکشی به روستاها مثبت بوده و  در زمینه کمبود در زمینه ساخت مسکن نیز با طرحی که وزارت راه و شهرسازی تدوین کرده  و با آغاز عملیات اجرایی ساخت 180 هزار واحد طی یکی دو هفته گذشته، کمبود جبران خواهد شد و ان‌شاء الله 400 هزار واحدی را که قول داده تا آخردولت اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

    روحانی در ادامه سخنانش در مجلس، با اشاره به نکاتی که در بودجه سال 99 حائز اهمیت است، اظهار داشت: مسأله اول اینکه در سال آینده هم مثل سال جاری بودجه ما، بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است. این بودجه به دنیا اعلام می‌کند که علی رغم تحریم، کشور را مخصوصاً از لحاظ نفت اداره خواهیم کرد.
    رئیس جمهور با بیان اینکه تقریباً بودجه سال 99 با شرایطی که پیش‌بینی شده، خیلی به نفت اتکا ندارد، گفت: در جدول‌های بودجه خواهید دید، درآمدی که برای نفت خام و گاز در نظر گرفته شده با مقداری که در بودجه عمرانی پیش‌بینی کردیم، اگر همه پیش‌بینی‌ها حاصل شود، تقریباً نزدیک هم است و اگر آن پیش‌بینی‌ها حاصل نشود، بودجه عمرانی جلوتر است.

    برچسب ها