عصر خودرو

۲ لایحه CFT و پالرمو تا پیش از پایان ضرب‌الاجل FATF رد خواهند شد

عصر بازار- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌بینی کرد که تکلیف دو لایحه الحاق به CFT و کنوانسیون پالرمو تا پیش از پایان ضرب‌الاجل FATF علیه کشورمان در مجمع، مشخص و رد خواهند شد.

۲ لایحه CFT و پالرمو تا پیش از پایان ضرب‌الاجل FATF رد خواهند شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ابتدای بررسی لوایح الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجمع، ترکیب موافقان و مخالفان تصویب آن، پنجاه به پنجاه بود، اما به تدریج به شمار مخالفان افزوده شد و اکنون دو سوم اعضا با تصویب این لوایح مرتبط با اف‌ای تی اف مخالف اند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رد لایحه «پالرمو» در جلسات غیر رسمی مجمع تشخیص گفت: این موضوع، فردا (یکشنبه) در نشست یکی از کمیسیون‌های مجمع بار دیگر بررسی می‌شود.

    وی تاکید کرد: مسکوت گذاشتن این لایحه در مجمع تشخیص تنها با هدف فرصت دادن به دولت برای چانه زنی با اروپایی‌ها به منظور اجرای تعهدات برجامی آنان بود، اما با توجه به اثبات بدعهدی اروپایی ها، دیگر هیچ ابهامی برای مجمع در رد این لوایح وجود ندارد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش بینی کرد: تکلیف این دو لایحه تا قبل از پایان ضرب الاجل گروه ویژه اقدام مالی (FATF) علیه کشورمان در مجمع، مشخص و رد خواهد شد.

    برچسب ها