عصر خودرو

قیمت طلا به ۱۰۹۸ دلار رسید

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز یک دلار کاهش یافت و به ۱۰۹۸ دلار رسید.

قیمت طلا به ۱۰۹۸ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از اشاره بانک مرکزی اروپا به سیاست های انبساطی بیشتر ارزش یورو کاهش یافته، بازارهای جهانی شاهد افت بوده و رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور ضعیف تر شده است، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

    ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه  گفت، تضعیف رشد و چشم انداز تورم این بانک را ناگزیر خواهد کرد تا در ماه مارس در سیاست خود تجدید نظر کند. این اظهارنظر سیگنالی قوی است مبنی بر اینکه سیاست های انبساطی بیشتری در ماه های آینده اتخاذ خواهد شد.

    سخنان دراگی ارزش دلار در برابر یورو را افزایش داد و به بازارهای سهام کمک کرد تا برخی از زیان های متحمل شده را جبران کنند. این موضوع سبب آسیب دیدن ارزش طلا شد که اوایل هفته جاری به دلیل رشد تقاضا افزایش یافته بود.

    دانیل آنگ، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور گفت: «رشد قیمت های قبلی طلا ناشی ابهامات موجود در بازار بوده، اما این موضع بانک مرکزی اروپا احتمالا موجب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با یک دلار کاهش به 1098 دلار رسید، اما فلز زرد پس از تجربه کردن بالاترین رقم یک هفته و نیم گذشته در روز چهارشنبه (1109 دلار و 20 سنت) همچنان در هفته جاری 0.8 درصد رشد داشته است.

    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه بدون تغییر در رقم 1098 دلار و 50 سنت ثابت بود.

    آنگ پیش بینی کرد که قیمت طلا با نزدیک شدن به پایان سال به دلیل تقاضای فیزیکی ضعیف و در حالی که سرمایه گذاران در جستجوی بازارهای امن دیگری نظیر بازار ین ژاپن هستند، به زیر هزار دلار خواهد رسید.

    قیمت پلاتین نیز امروز 0.9 درصد رشد داشت و به 824 دلار رسید. قیمت پالادیوم هم 0.6 درصد رشد داشت و به 500 دلار  و 50 سنت رسید. قیمت نقره هم در رقم 14 دلار و 8 سنت ثابت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها