عصر خودرو

توافق اوپک و متحدانش با کاهش بیشتر تولید نفت

عصر بازار- اوپک و متحدانش به سرکردگی روسیه روز پنج شنبه با یکی از بزرگترین دوره‌های کاهش تولید نفت در دهه جاری با هدف مقابله با اشباع عرضه بازار موافقت کردند.

توافق اوپک و متحدانش با کاهش بیشتر تولید نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اوپک و متحدانش روز پنج شنبه برای مذاکره درباره سیاست تولید در وین دیدار کردند و قرار است روز جمعه با روسیه و سایر تولیدکنندگانی که در گروه اوپک پلاس حضور دارند، دیدار کنند.

    توافق فعلی محدودیت عرضه 1.2 میلیون بشکه در روز که با هدف تقویت قیمتهای نفت و جلوگیری از اشباع عرضه از اول ژانویه سال 2019 به اجرا گذاشته شده است در مارس سال 2020 به پایان می رسد.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: گروهی از وزیران انرژی شامل عربستان سعودی و روسیه به اوپک پلاس توصیه کرده اند کاهش تولید را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهند. کاهش 1.7 میلیون بشکه در روز از تولید نفت معادل 1.7 درصد از عرضه جهانی خواهد بود.

    نواک گفت: ما واقعا ریسک مازاد عرضه را در سه ماهه اول به دلیل تقاضای فصلی کمتر برای محصولات پالایشی و نفت خام مشاهده کردیم.

    وی در ادامه افزود: این محدودیت عرضه تا پایان سه ماهه اول سال 2020 ادامه خواهد داشت که زمان کوتاهی در مقایسه با پیشنهاد برخی از وزیران اوپک برای ادامه محدودیت عرضه تا ژوئن یا دسامبر سال 2020 است.

    بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس از سال 2017 برای مقابله با تولید رو به رشد میادین نفت شیل آمریکا که به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده است، محدودیت عرضه داوطلبانه را اجرا کرده است. این تولیدکنندگان تا یک سال دیگر با تولید رو به رشد آمریکا و کشورهای دیگری مانند برزیل و نروژ روبرو هستند.

    برچسب ها