عصر خودرو

در دیدار وزرای صنعت و اقتصاد دو کشور مطرح شد؛

تسهیل صدور روادید و سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی ایران و قرقیزستان

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیوستن ایران به موافقتنامه اقتصادی اوراسیا گفت: سیاست کلی ایران در توسعه روابط تجاری، توجه به کشورهای همسایه و حاشیه خزر است.

تسهیل صدور روادید و سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی ایران و قرقیزستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رضا رحمانی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری قرقیزستان اظهار داشت: در سفر اخیر به اجلاس تاشکند و دیداری که با حضور نخست وزیر قرقیزستان انجام شد، بر گسترش روابط دو طرف تاکید و در همین چارچوب، دیدار حاضر برای بررسی زمینه‌های همکاری های مشترک برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: در تامین کالاهای مورد نیاز، هر دو طرف می‌توانند روی همکاری‌ها و ظرفیت‌های تولیدی یکدیگر حساب باز کرده و سطح مبادلات تجاری خود را بیش از پیش ارتقا ببخشند.

    رحمانی تاکید کرد: دولت به ‌عنوان تسهیل گر در توسعه روابط عمل می‌کند و این بخش خصوصی و شرکت ها و همچنین افراد هستند که می‌توانند روابط اقتصادی را تثبیت کرده و آن را تقویت نمایند.

    وی ادامه داد: علاوه بر اهمیت تبادل هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی ظرفیت های موجود در دو کشور، ضرورت دارد خط پروازی مستقیمی میان ایران و قزقیزستان برقرار شود و در صدور روادید نیز سهولت بیشتری فرآهم آید.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سرمایه‌گذاران ایرانی علاقه بسیاری برای گسترش روابط و همکاری‌ با کشورهای آسیای میانه دارند.

    رحمانی افزود: در قالب موافقتنامه ایران با اتحادیه اوراسیا که در حال حاضر به صورت 3 ساله است، 502 قلم کالا مشمول تعرفه ترجیحی از سوی کشورهای عضو و 360 قلم کالا مشمول تعرفه ترجیحی از سوی ایران شده است که این اقلام بیشتر در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی است و نیازمند اطلاع رسانی به تجار 2 کشور است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای افزایش همکاری ها وجود ندارد و باید بسترهای لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز در راستای توسعه همکاری ها و بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود برای افزایش مبادلات تجاری دوطرف مهیا شود.

    وزیر اقتصاد قرقیزستان: ضرورت افزایش تعاملات تجاری ایران و کشورهای عضو اوراسیا در ماه های آینده

    در ادامه این نشست، سنجر موگانتبوف وزیر اقتصاد جمهوری قرقیزستان نیز بیان داشت: در خصوص برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قرقیزستان و همچنین ایجاد تسهیلات لازم در صدور روادید برای بازرگانان ایرانی استقبال می کنیم و اقدات لازم را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

    وی ادامه داد: گسترش روابط تجاری دو طرف نیازمند یک هدف گذاری مشخص است که امیدوارم بر مبنای ظرفیت های موجود و همچنین کالاهای مورد نیاز دو کشور به حجم قابل قبولی در ماه های آینده برسد.

    وزیر اقتصاد قرقیزستان خاطر نشان کرد: با توجه به پیوستن ایران به موافقتنامه تجاری اوراسیا، تعاملات تجاری ایران و کشورهای عضو باید به سطح مناسبی ارتقا یابد و ما نیز از افزایش همکاری ها در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری حمایت ویژه خواهیم نمود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو