عصر خودرو

قیمت سنگ‌آهن ایران به ۳۹.۷۱ دلار رسید

عصر بازار- متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را با افزایش ۱.۹ دلاری نسبت به هفته گذشته ۳۹.۷۱ دلار اعلام کرد.

قیمت سنگ‌آهن ایران به ۳۹.۷۱ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار جهانی سنگ‌آهن در حالی روزهای آغازین سال 2016 میلادی را سپری می‌کند که همچنان روند رو به بهبود ولی روند کند خود را حفظ کرده است. گزارش متال بولتن از وضعیت شاخص سنگ‌آهن صادراتی ریزدانه ایران نیز نشان می‌دهد قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین در این هفته به 39.71 دلار برای هر تن رسید که بهبود دو دلاری را نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد.

    این در حالی است که هفته گذشته شاخص سنگ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین با کاهشی 58 سنتی به 38.92 دلار رسیده بود که این وضعیت بازار نیز حکایت از کاهش معاملات سنگ آهن داشت.

    کارشناسان معتقدند تولید و صادرات سنگ آهن ایران نیز به مانند بازار جهانی نفت در آغاز رکود اقتصادی در ایران در سال‌های 90 و 91 عملا در اوج بود و به تعبیری همین ناهمزمانی رکود و رونق در بازارهای مختلف بود که مانع از درک عمق رکود پیشاروی می‌شد. حال اما واقعیت چیز دیگری است و رکود سراسری شده است و چشم انداز بازارهای جهانی نیز روشن تر از اقتصاد ایران نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها